مالکیت معنوی

مالکیت معنوی (اختراع و نشان تجاری)
ثبت نشان تجاری بین المللی
علامت تجاری، تصویر ذهنی مشتریان و بازار یک محصول یا شرکت یا گروهی از شرکتها در بازار است. علامت تجاری حاوی پیامهایی درباره کیفیت، قیمت، سطح فناوری، قابلیت اعتماد و هر آن چیزی است که در بازار مربوطه منبع ارزش بوده و حامل ارزش برای مشتری است. این تصویر ذهنی و انتزاعی در اقلامی نظیر نام و نشان تجاری، شعارها، الگوهای تبلیغاتی و نظایر آن نمود خارجی پیدا میکند. از آنجا که لازمه حضور مداوم در بازارهای بینالمللی داشتن علامت تجاری معتبر و حفظ آن در بازارهای هدف است، کریدور از ثبت علامت تجاری در بازارهای بینالمللی هدف حمایت مینماید. این دستورالعمل نحوه دریافت خدمات کریدور صادرات از ثبت علامت تجاری در خارج از ایران را و همچنین میزان حمایتهای اختصاص یافته از طریق معاونت علمی و فناوری را تشریح مینماید.
دانلود آیین نامه
ثبت محصولات یا دارو در کشورهای خارجی
در برخی کشورها، جهت ورود محصول از جمله داروها به بازارشان مقررات خاصی وجود دارد. یکی از این قوانین ثبت محصول یا داروی موردنظر در آن کشور است. کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری از ثبت محصول یا دارو در کشورهای هدف صادراتی شرکتهای دانشبنیان حمایت مینماید.
دانلود آیین نامه
مشاوره ثبت نشان و اختراع بین الملل
مشاوره ثبت نشان و اختراع بین الملل به منظور ارائه بهترین راهکارها برای ثبت نشان های تجاری بین الملل و اختراعات بین الملل به شرکتهای متقاضی ارائه می گردد. سقف سالانه استفاده رایگان از مجموع خدمات پیشخوان مشاوره صادرات و منتورینگ برای شرکتهای دانشبنیان، معادل 20 ساعت (حداکثر معادل 40 میلیون ریال) است. استفاده از خدمات مشاوره فراتر از 20 ساعت سالیانه، منوط به تأیید کریدور صادرات و صرفاً با پرداخت حقالمشاوره امکانپذیر است.
دانلود آیین نامه
فرم دریافت اطلاعات >