مذاکرات تجاری میان دانش‌بنیان‌ها و فناوران روسی؛ بازار محصولات ایران‌ساخت در این کشور رونق می‌گیرد

نشست تجاری فناوری میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و روسیه برگزار شد تا شرکای تجاری روسی بازار محصولات ایران‌ساخت را در کشورشان توسعه دهند.

30 شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عازم کشور روسیه شدند تا دستاوردهای خود را در نمایشگاه ماکس 2021، ارائه کنند. همچنین این شرکت‌ها با حضور در نشست تجاری و فناوری با شرکای روسی خود بازار محصولات و خدماتشان را نیز توسعه می‌دهند.

این تیم 30 نفره شامل شرکت‌هایی در حوزه‌های فناورانه «تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی»، «مواد»، «سلامت» و «برق و الکترونیک» می‌شود. برای 3 هزار شرکت فناور روسی نیز دعوت‌نامه ارسال شده است تا در این نشست حضور یابند و تعاملات میان شرکت‌های ایرانی و روسی رونق گیرد.

دیدارهای دو جانبه و نشست‌های رودررو میان شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های متناظر روسی با هدف افزایش همکاری های علمی و آشنایی طرفین با ظرفیت های فناورانه دو کشور برگزار می‌شود.

نخستین نشست مشترک میان شرکت های دانش بنیان ایرانی و روسی سال 98 به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری انجام شد. این دیدارها دستاوردهای مهم و قابل توجهی برای دو طرف داشت و تعاملات تجاری و فناورانه آنها را افزایش داد. امروز برای دومین بار این نشست میان شرکت‌ها برگزار می‌شود تا مهر تایید و تثبیتی شود بر توافقات پیشین و فتح بابی برای همکاری‌های آتی.

در طی این چند سال، پلتفرم خوبی در بحث صادرات بین ایران و روسیه شکل گرفته است. خصوصا در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان که ادبیات خاصی را برای توسعه صادرات خود نیاز دارند و این اقدامات می‌تواند این موضوع را تسریع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا