شرکت‌های خارجی شاغل در الجزایر

تعداد شرکت‌های ثبت‌ شده در الجزایر تا ماه دسامبر سالجاری به 9648 واحد رسید که از این تعداد 2471 حقیقی و 7177 حقوقی هستند.

کمال رزیق وزیر بازرگانی و توسعه صادرات الجزایر در ارائه آماری درباره وضعیت شرکت‌های ثبت‌ شده در الجزایر تا ماه دسامبر سالجاری گفت: تعداد 9648 شخصیت خارجی در الجزایر به ثبت رسیده‌اند که از این تعداد 2471 حقیقی و 7177 حقوقی هستند.

وی اضافه نمود: شرکت‌های ترکیه‌ای با 14 درصد در رتبۀ اول و شرکت‌های فرانسوی با 13 درصد در رتبه دوم قرار دارند و پس از آن شرکت‌های سوری و چینی با 11 درصد ثبت شده‌اند. نامبرده درباره تعداد بازرگانان خارجی شاغل در الجزایر تصریح کرد: بازرگانان سوری با 30 درصد در رتبه اول قرار دارند و در رتبۀ بعد بازرگانان تونسی با 25 درصد و سپس مغربی‌ها با 15 درصد مشغول فعالیت هستند.

یک کارشناس اقتصادی الجزایری درباره بازرگانان سوری که 30 درصد کل بازرگانان خارجی در الجزایر را تشکیل می‌دهند گفت پس از آغاز بحران سوریه و با گسترش حضور شهروندان سوری در الجزایر، بسیاری از آنان در راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی، اغذیه‌فروشی، لاستیک‌فروشی و پارچه‌فروشی و دیگر زمینه‌های تجاری مشغول کار شدند.

شرکت‌های ترکیه‌ای در بخش‌های ساخت‌وساز، مشاغل عمومی، واردات و تولید لباس و لوازم کودکان فعال هستند. شرکت‌های فرانسوی بیشتر در زمینه خدمات بانکی و بیمه اشتغال دارند و پیدایش بحران مالی در الجزایر باعث خروج بسیاری از این شرکت‌ها شده است. شرکت‌های چینی هم بیشتر در زمینه‌های ساخت‌وساز و مشاغل عمومی فعالیت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا