برگزاری دومین نشست تجاری- فناوری ایران در ترکیه؛ افتتاح خانه نوآوری و فناوری استانبول

یکی از اهداف مهم سیاستهای حمایتی از شرکتهای فناور و دانش محور بین المللی سازی و حمایت جهت ورود به بازار کشورهای هدف برای ارائه توانمندی ها و ظرفیتهای علمی و فناوری و توسعه صادرات می باشد.

کشور ترکیه با توجه به مناسبات سیاسی و اقتصادی، اشتراکات تاریخی و فرهنگی با ایران، موقعیت مناسب جغرفیایی در حوزه اوراسیا به عنوان دروازه ورودی یه این منطقه جغرافیایی بازار مناسبی برای ایجاد زیرساخت و توسعه صادرات محصوبات دانش بنیان، فناور و خلاق ایرانی است.

دومین نشست تجاری_فناوری شرکتهای ایرانی در ترکیه همزمان یا افتتاح خانه نوآوری و فناوری استانبول برگزار می گردد.
این خانه که بعد از کشورهای روسیه، سوریه، چین و کنیا به عنوان پنجمین زیزساخت صادراتی دانش محور مورد حمایت معاونت قرار گرفته است با ارائه خدمات سخت افزاری نظیر «تامین فضای کار اختصاصی و اشتراکی»، «تامین زیست بوم نوآوری ایرانی در استانبول» و «زیرساخت برگزاری جلسه‌ و سمینار»، و ارائه خدمات نرم افزاری مانند «تحقیقات بازار و بازاریابی به شرکت‌های دانش بنیان و خلاق» سعی در تسهیل حضور و صادارت شرکت‌ها و محصولات ایرانی به ترکیه و ازطریق خاک ترکیه را دارد.

np image p 006 3

خانه نوآوری و فناوری استانبول که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شروع به کار نموده است در فضایی بالغ بر 500 متر مربع در بهترین نقطه تجاری استانبول و بر اساس استانداردها و انتظارات بین المللی برای اولین بار در کنار یکی از بزرگترین اکوسیستم‌های نوآوری استانبول ایجاد شده است تا دسترسی شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی به شرکت‌ها، سرمایه گذاران، شتابدهنده‌ها و تیم‌های ترک به ساده ترین شکل ممکن مقدور باشد.
شرکت‌ها و استارتاپ‌های علاقمند می‌توانند از ابتدای بهمن ماه نسبت به انتخاب دفتر کاری خود به صورت اختصاصی (برای 4 نفر)، اختصاصی تک نفره، محیط کار اشتراکی و محیط کار مجازی انتخاب کنند و از خدمات تخصصی بازاریابی یا جذب سرمایه بین المللی خانه نوآوری استفاده نمایند.

دومین نشست تجاری-فناوری که با حضور ۵۰ شرکت دانش بنیان، خلاق و فناور جهت مذاکره با شرکتهای متناظر ترک در 8 تا 11 اسفندماه سال 1400 برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان تا 27 دی‌ماه برای ثبت‌نام در این رویداد فرصت دارند.

پیش از این نخستین نشست در بمهن ماه سال ۹۸ برگزار و با استقبال بی نظیر شرکتهای ایرانی و ترک روبه رو گردید.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام حضور در این رویداد می توانند به آدرس اینترنتی www.tesc.ir مراجعه کنند.

 

  مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا