چین تا 10 سال آینده رهبری صنعت نیمه هادی را از آن خود می‌کند

به نقل از خبرگزاری CNBC، چین در چند سال گذشته با توجه به مشکلاتی از جمله تحریم‌های ایالات متحده، تلاش زیادی کرده تا تا در زمینه‌هایی مانند نیمه‌هادی‌ها و هوش مصنوعی به خودکفایی برسد و اکنون IDC معتقد است که این کشور طی حدود 10 سال آینده می‌تواند به رهبر صنعت نیمه هادی تبدیل شود.

«ماریو مورالس» تحلیلگر شرکت بین‌المللی داده (IDC) در مصاحبه خود با CNBC توضیح می‌دهد که چین حدود سه یا چهار نسل از پیشتازان صنعت نیمه‌رسانا عقب تر است و می‌تواند حدود 10 سال آینده از آن‌ها پیشی بگیرد.

در همین حال، مورالس عقیده دارد که رهبران فعلی این صنعت تایوان و کره و همچنین اینتل آمریکا هستند. هرچند سامسونگ و شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) در حال حاضر تراشه‌های 7 نانومتری مورد استفاده از بسیاری از گوشی‌های مدرن را تولید می‌کنند، اما محصولات تولید شده توسط چین نیز قابلیت مصرف متعدد خود را دارند.

106893894 1623168050622 gettyimages 1320074520 vcg111331428198

صنعت نیمه‌هادی چین در حال حاضر برای کاربردهایی از جمله مدیریت انرژی، میکروکنترلرها، حسگرها و سایر بخش‌های مرتبط با مصرف‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند. فروش این بخش به چین کمک می‌کند تا حوزه نرم‌افزار و تجهیزات خود را تقویت کند که در نهایت باعث می‌شود صنعت نیمه‌هادی در این کشور پیشرفته‌تر شود.

در همین حال باید به این نکته اشاره کرد که ایالت متحده شرکت‌های فناوری چینی مانند هواوی و SMIC را به دنبال تنش‌های بین این دو ابرقدرت در لیست سیاه و تحریم خود قرار داده است که بدون شک این مسئله ضربه بزرگی به صنعت چین وارد کرده و خواهد کرد. با این حال پکن نیز تلاش‌های خود را افزایش داده است و هم اکنون غول‌های فناوری چین مانند علی‌بابا، تنسنت، بایدو و میتوان سرمایه‌گذاری خود را در زمینه توسعه تراشه آغاز کرده‌اند که با این وجود در سال‌های آینده جنگ بزرگی در این صنعت به وجود خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا