استقرار 50 شرکت دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری ایران‌ در ترکیه

ترکیه به عنوان پنجمین مقصد خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت؛ میزبان 50 شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی می‌شود تا این محصولات به بازار این کشور معرفی شود.

خانه‌های صادرات که ابزاری تسهیل‌گر برای رونق‌دهی به صادرات محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایرانی به دیگر کشورها هستند؛ تاکنون در کشورهایی چون چین، کنیا، روسیه و سوریه راه‌اندازی شده‌اند و روز گذشته همزمان با سالروز مبعث پیامبر اسلام، خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در ترکیه نیز افتتاح شد.

در این مرکز؛ شرایط برای استقرار موقت و دائم 50 شرکت دانش بنیان و خلاق ایرانی فراهم شده است تا از امکانات مختلف آن هم چون فضای کار اشتراکی و اختصاصی، شوروم، اتاق جلسات و کنفرانس و خدمات نرم‌افزاری همچون انجام تحقیقات بازار، ثبت محصول در کشور مورد نظر، دریافت استانداردهای کشورها و پیدا کردن شرکای تجاری بهره‌مند شوند.

turk

افتتاح این مرکز با 2 رویداد دیگر همراه بود. «شبکه‌سازی و برگزاری نشست میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و ایرانیان مقیم کشور ترکیه» یکی از این برنامه‌ها بود تا ظرفیت و توان آنها برای توسعه صادرات محصولات ایرانی به ترکیه شناسایی و در اختیار شرکت‌ها قرار گیرد.

2 کارگاه آموزشی «نحوه انجام مذاکرات بین‌المللی با شرکت های خارجی به ویژه فناوران ترکیه‌ای و معرفی زیست بوم فناوری و نوآوری این کشور به شرکت‌های ایرانی» و « ضرورت پیگیری موثر جلسات و نشست‌ها» نیز در این خانه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا