دعایی در ساعات پایانی رمضان کریم

فرازهایی از باب ۴۵ صحیفه سجادیه:

در دعای وداع ماه رمضان بندگان می‌گویند: خدایا! نور ما را کامل کن و بر ما بسیار ببخش و بیامرز که تو بر هرکار توانایی. تویی آنکه در معامله خود، به بهره و سود بندگانت میافزایی؛ به راستی خداوند برای هرکه بخواهد چند برابر می‌کند.

تویی که با گفتارت بندگانی را که بخواهی از علوم غیب خود بهره‌مند می‌سازی و راهنمایی می‌کنی، چنانکه اگر تو نخواهی (امور مطلوب) از دیدگانشان دور مانده و درک نمی‌کنند و اندیشه و فکرشان به آن نمی‌رسد.

خدایا! تو بزرگوارترین کسی هستی که به او روی آورده شده؛ بی‌نیاز کننده‌ترین کسی هستی که به او اعتماد شود؛ بخشنده‌ترین کسی هستی که از احسانش درخواست شود و تو بر هرکار توانایی.

————————————————————————————————-

از همین فرازهای زیبای دعای ۴۵ ام صحیفه سجادیه کمک می‌گیریم و از خداوند عالم و حکیم می‌خواهیم که ما را در راهی که شروع کردیم یاری نماید. از او می‌خواهیم که مسیر پیشرفت علم و فناوری کشور را با نور خود روشن نماید و لایه‌های نهان علوم و فنون را با نور بی‌پایانش برای ما، دانشمندان، متخصصان و تمامی زحمت‌کشان این عرصه بشکافد.

در این روز پایانی ماه رمضان از خداوند می‌خواهیم تا ما را به توفیق اجرایی‌سازی علوم فراگرفته، توانا سازد.

خداوندا! به حرمت طاعت بندگان مقربت از تو می‌خواهیم تا به عنوان پاداش در عید سعید فطر؛ از گنجینه‌های علم روزافزون خود، به ما علمی بی‌نیاز کننده عطا نمایی.

آمین یا احکم الاحکمین

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری؛ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا