جلوگیری از خروج ارز با حل مسائل فناورانه صنایع توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانی

یک شرکت دانش‌بنیان شناسایی مسائل فناورانه بنگاه‌های صنعتی را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا خدمات مختلفی ارائه می‌دهد.

مهدی متقیان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مدیریت فناوری بومرنگ هم آرا با بیان این‌که برخی از بنگاه‌های صنعتی با واردکردن محصولاتی باعث ارزبری از کشور می‌شوند، گفت: شناسایی مسائل فناورانه بنگاه‌های صنعتی و حل آن از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان باعث جلوگیری از خروج ارز می‌شود.

ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان

شرکت‌ها تیم تحقیق و توسعه دارند اما نمی‌توانند همه نخبگان حوزه مشخص را جذب کنند، این فرایند مسئله واحدهای صنعتی را در اختیار تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه قرار می‌دهد و این موضوع باعث توسعه واحد صنعتی یا شرکت دانش‌بنیان می‌شود و همچنین بازاری را برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌کند.

برخی از مسائلی که شناسایی می‌شود در کشور تولید نشده و برای اولین بار است، به‌عنوان‌مثال قطعه‌ای در صنعت فولاد حجم بالایی واردات دارد و تکنولوژی آن در صنعت وجود ندارد و اقتصادی است که این قطعه ساخته شود، در اینجا شبکه‌سازی و شناسایی تیم‌های توانمند در این حوزه انجام می‌شود و یک شرکت جدید شکل می‌گیرد.

به‌منظور تسهیل روند تجاری‌سازی و تبادل فناوری، با جمع‌آوری اطلاعات و ایجاد ارتباط بین عرضه‌کنندگان فناوری شامل مخترعین، شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و متقاضیان فناوری مانند بنگاه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و معدنی، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر زمینه مناسب تعامل بین طرفین فراهم شده است.

شناسایی هدفمند نیازهای فناورانه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران

این شرکت بر مبنای رویکرد نوآوری باز، با شناسایی هدفمند نیازهای فناورانه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران و جستجو و رصد فناوری‌های مورد نیاز از منابع داخلی و خارج از کشور و انجام فرایند داوری، زمینه دستیابی به بیشترین و بهترین طرح‌ها و فناوری‌ها را در راستای درخواست متقاضیان فراهم کرده است.

همچنین با شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه در حوزه فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان خدمات مناسبی را در زمینه فناوری و نوآوری به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

بیش از 200 قرارداد حل مسئله در شرکت‌های صنعتی

مشتریان این حوزه بیشتر واحدهای صنعتی هستند که درک فناوری دارند و تاکنون بیش از 200 قرارداد حل مسئله در شرکت‌های صنعتی تدوین و همچنین در سال گذشته در حدود 28 تکنولوژی لبه دانش قرارداد بسته شده که در کشور تولید شود. در حال حاضر در این شرکت 25 نفر به‌صورت مستقیم و بیش از 50 نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مدیریت فناوری بومرنگ هم آرا با اشاره به اینکه حضور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحول بزرگی در بحث فناوری ایجاد کرده است، افزود: در سال‌های اخیر به‌واسطه حضور این مجموعه شاهد رشد در حوزه فناوری هستیم، البته در این راستا بهتر است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل اجرایی خود را کنار بگذار و بیشتر در سیاست‌گذاری فعالیت کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا