حضور شرکت‌های خارجی در اینوتکس ۲۰۲۲

عباسی فشمی دبیر نمایشگاه اینوتکس 2022 در مراسم اختتامیه این نمایشگاه گفت: با اشاره به حضور بیش از ۴۰۰ شرکت از 7 کشور در اینوتکس ۲۰۲۲ گفت شاهد حضور بیش از ۷۰ مهمان خارجی از کشورهای روسیه، هند، پاکستان، مالزی ازبکستان و قزاقستان بودیم.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس 2022، عباسی فشمی افزود: در طول برگزاری نمایشگاه ۱۴ عنوان رویداد مختلف برگزار شده است. وی با اشاره به برگزاری ۴۵۰ جلسه سرمایه گذاری در کافه سرمایه گفت تاکنون چندین قرارداد سرمایه گذاری از جمله یک قرارداد تامین مالی جمعی منعقد شده است.

عباسی فشمی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت شاهد برگزاری ۶ ریورس پیچ در طول رویداد امسال بودیم که شرکت ها و موسسات مختلف در حوزه های صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی و معدن نیازهای فناورانه خود را ارایه دادند و ۲۶ میلیارد تومان قرارداد و توافق امضا شد.
برگزاری ۴۰۰ جلسه مشاوره رایگان در حوزه های مختلف فناوری و ارایه ۳۰۰ سخنرانی از کشورهای مختلف در استیج اینوتکس بخش دیگری از این رویداد بود که عباسی فشمی به آن اشاره کرد.

برگزاری اختتامیه دومین رویداد کنس بخش دیگر اختتامیه اینوتکس ۲۰۲۲ بود. رقابت علمی کنز(KANS: Knowledge Application and Notion for Society) با هدف ارائه راه حل‌های مبتنی بر علم و فناوری برای مسائل پیش روی جوامع بشری و رقابت بین آن‌ها توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) ایجاد گردیده است.

در این دوره از رقابت 658 اثر (سلامت و فناوری پزشکی 232 اثر، آب، محیط زیست و انرژی 229 اثر، معدن و صنایع معدنی 31 اثر، اقتصاد، بانکداری و تامین مالی 47 اثر، فناوری اطلاعات و ارتباطات 77 اثر و حمل و نقل 42 اثر) از 25 کشور جهان (ایران، بنگلادش، مصر، هند، اندونزی، عراق، اردن، قزاقستان، کنیا، قرقیزستان، مالزی، مالی، نیجریه، عمان، پاکستان، فلسطین، روسیه، سریلانکا، سوریه، تونس، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، ویتنام و یمن) به دبیرخانه رقابت علمی کنز ارسال شد که در نهایت پس از غربال گری و ارزیابی آثار، 20 اثر از کشورهای ایران، مالزی و بنگلادش به مرحله پایانی رقابت که در اختتامیه این رقابت و همزمان با نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) در اردیبهشت ماه سال 1401 برگزار می شود راه یافتند که در نهایت در حوزه سلامت و فناوری پزشکی سید علی موسوی از جمهوری اسلامی ایران و پیک سی چی از مالزی، در حوزه آب، محیط زیست و انرژی مهدی ملکی از جمهوری اسلامی ایران، در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محمد علی اخایی از جمهوری اسلامی ایران، در حوزه حمل نقل سعید بستان منش از جمهوری اسلامی ایران و در حوزه اقتصاد باک داری و تامین مالی سعیده ممتازی از جمهوری اسلامی ایران حایز رتبه ممتاز شدند و در حوزه معدن و صنایع معدنی فردی حایز رتبه ممتاز شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا