نشست هم‌اندیشی با متخصصان برنامه connect و مسئولان دانشگاه الزهرا

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در راستای تعامل و گفتگو با متخصصان فعال در برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» که با نام “connect” شناخته می‌شود؛ و همچنین دریافت نظرات، دغدغه‌ها و چالش‌های متخصصان در طی فرایند همکاری و همچنین همفکری و هم‌اندیشی با مسئولان پایگاه‌ها در خصوص رفع موانع و مشکلات، نشست‌هایی را در پایگاه‌های میزبان برنامه‌ریزی کرده و برگزار می‌کند.

اولین نشست گفتگو و هم‌اندیشی در سال 1401، در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

نننن

این نشست با حضور جناب آقای مهندس قلعه نوی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، جناب آقای حسینی، معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات، و کارشناسان مرکز تعاملات در طرح‌های تسهیلاتی مختلف، مورخ 2 خرداد 1401 در محل سالن پروین اعتصامی سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا برگزار شد.

بخش اول نشست به مدت یک ساعت و با حضور مسئولین مرکز تعاملات و متخصصان فعال در دانشگاه الزهرا برگزار شد. در این بخش، 12 نفر از متخصصان به صورت حضوری و 8 نفر از متخصصان به صورت مجازی در جلسه شرکت کردند. این متخصصان در طرح‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، تأسیس شرکت نوپا، استادیار جوان و … با دانشگاه الزهرا در حال همکاری هستند.

نشست الزهرا 7.png

در ابتدای جلسه، جناب آقای حسینی، معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی، با بیان اینکه هدف از برنامه همکاری و ایجاد پلتفرم connect، فراهم کردن بستری برای شکل‌گیری ارتباط متخصصان ایرانی با مراکز و مؤسسات داخلی است اشاره کردند که لزوماً بازگشت دائم این متخصصان در این برنامه مدنظر نیست.

الزهرا 3

ایشان در ادامه گفتند با توجه به شرایط داخل کشور و عدم آشنایی متخصصانی که سال‌هاست در خارج از ایران هستند، تلاش بر این است که بستری فراهم شود تا فارغ از شرایط بروکراسی داخل، امکان همکاری با مراکز مختلف داخل کشور فراهم شود و شرایط اثربخشی متخصصان در داخل کشور ایجاد شود.

در ادامه جلسه، متخصصان نیز با بیان امیدبخش بودن برنامه همکاری، دغدغه‌های خود را در موضوعات مختلف اعم از مدت زمان حمایت در طرح‌ها، حمایت‌های مالی طرح‌ها، خروجی‌های قابل انتظار از طرح‌ها، و شرایط دریافت گواهینامه‌ها و مجوزهای کاری، با توجه به محدودیت‌های داخلی، مطرح کردند و خواستار بررسی و بازنگری این موضوعات در آیین‌نامه همکاری شدند.

نشست الزهرا 5
در پایان بخش اول، جناب آقای حسینی با بیان اینکه متخصصان خود را محدود به طرح همکاری فعلی خود ندانند، اشاره کردند این طرح‌ها صرفاً شروع فرایند همکاری بوده و آغازی برای فعالیت در مراکز و بخش‌های مختلف در کشور خواهد بود.

ایشان همچنین با بیان اینکه بعضی از دغدغه‌های مطرح شده قابل حل و پیگیری است ادامه دادند که متخصصان در هر بخش و موضوعی با مشکل مواجه شدند می‌توانند موضوعات خود را با همکاران مرکز در میان بگذارند و همکاران تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط و حل چالش‌ها مبذول خواهند کرد.

الزهرا 2

جناب آقای مهندس قلعه نوی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری نیز با تشکر از حضور و انتقال نظرات توسط متخصصان بیان کردند با توجه به دستورالعمل و آیین‌نامه جدید مرکز تعاملات در بخش همکاری، قسمتی از مشکلات و چالش‌های مطرح شده مرتفع خواهد شد.

الزهرا 8.png e1653373237449

همچنین ایشان اشاره کردند که متخصصان از بیان نظرات خود و ارائه بازخورد به همکاران مرکز هیچ اجتنابی نداشته باشند و نقطه نظرات خود را در هر زمانی با کارشناسان مرکز مطرح نمایند. ایشان همچنین بیان کردند که متخصصان از ظرفیت خود برای ارتباط گیری با خارج از کشور استفاده کنند و با مرکز در این زمینه همکاری داشته باشند.

بخش دوم نشست با حضور همکاران مرکز تعاملات و مسئولین دانشگاه الزهرا برگزار شد. در این بخش سرکار خانم دکتر حق‌بین، رییس دانشگاه الزهرا، سرکار خانم دکتر تاجیک، مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه، جناب آقای دکتر جعفری رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه، دکتر نقره آبادی  معاون اداری و مالی دانشگاه، جناب آقای دکتر اردوخانی، معاون پژوهشی دانشگاه، جناب آقای دکتر فتاحی، مدیر امور فناوری پژوهشی، سرکار خانم ثابت برومند، نماینده پایگاه، سرکار خانم غفوری، کارشناس مدیریت بین‌الملل، و سرکار خانم عظیمی،  کارشناس مدیریت بین‌الملل دانشگاه الزهرا حضور داشتند.

نشست الزهرا 9.png ننن

در خلال این بخش، چالش‌های متخصصان فعال در پایگاه مطرح شد و در راستای حل و بهبود فرایند همکاری در دانشگاه بحث و بررسی صورت گرفت. همچنین در خصوص تداوم و گسترش روابط بین‌المللی علمی و فناورانه دانشگاه مباحثی مطرح شد.

رفتن به سامانه connect

برنامه نشست‌های گفتگو و هم‌اندیشی در سایر پایگاه‌های میزبان نیز در حال هماهنگی و برنامه‌ریزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا