دهقانی: توجه ویژه به مهارت‌آموزی برای تامین اشتغال در دوره سربازی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری با بیان اینکه آموزش اشتغال به جوانان بزرگترین جهاد علمی، اقتصادی و فرهنگی است، گفت: باید بررسی کنیم که چگونه می توانیم کارآفرین تربیت کنیم. باید بخشی از دوره سربازی درباره مهارت آموزی برای تامین اشتغال باشد.

روح الله دهقانی فیروز آبادی در دومین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، اظهار کرد: با توجه به جذب حدود ۴۰۰ هزار سرباز در سال در نیروهای مسلح، سالانه یک ظرفیت به ارزش ۱/۵ میلیارد ساعت جذب نیروهای مسلح می شود. این سرمایه انسانی مهمترین نعمتی است که در خدمت مدیران قرار می گیرد و بر اساس آن می تواند اقدامات خیلی بزرگی رقم بخورد.

وی ادامه داد: ۹۸ درصد سربازان که در شرکت های دانش بنیان خدمت کردند، پس از پایان دوره خدمت خود در این شرکت ها جذب شدند یا خودشان شرکت دانش بنیان تاسیس کردند.

دهقانی همچنین گفت: انتظار داریم بخشی از دوره سربازی درباره مهارت آموزی برای تامین اشتغال باشد. باید سرباز به گونه ای آموزش داده شود که برای جنگ اقتصادی آماده شود. قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه یک مسأله مهم برای آموزش سربازان بوده و نقش مهمی برای تامین اشتغال جوانان دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز طول عمر شغل ها به کمتر از ۱۰ سال رسیده است، تصریح کرد: بسیاری از شغل‌های ۱۰ سال پیش، اکنون وجود ندارند. با رشد توسعه فناوری، شغل های جدیدی ایجاد می شود و بخشی از شغل های فعلی از بین می رود؛ بنابراین دوره های کوتاه مهارت آموزی اهمیت زیادی می یابد.

دهقانی در پایان گفت: برنامه ریزی برای فرصت دو ساله خدمت سربازی برای آموزش اشتغال به جوانان بزرگترین جهاد علمی، اقتصادی و فرهنگی است. البته باید بررسی کنیم که چگونه می توانیم کارآفرین تربیت کنیم. ما علاقمندیم کمک کنیم که مهارت آموزی را به سمت فن آموزی هدایت کنیم تا سربازان برای کارآفرینی آماده شوند. همچنین می توانیم به شرکت های دانش بنیانی که برای فن آموزی به سربازان کمک می کنند، امتیازهای ویژه ای بدهیم. ما آمادگی این شبکه سازی را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا