بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان البرز به روسیه

در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز که  با حضور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل تعاونی روستایی البرز و رئیس اتاق تعاون استان در سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد؛ راهکارهای توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان البرز به کشور روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

رضا جعفری مدیرکل اموراقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز گفت: استان البرز از ظرفیت‌های بسیار زیادی جهت سرمایه گذاری برخوردار است که متاسفانه این ظرفیت‌ها مغفول مانده‌اند. از جمله ظرفیت‌های موجود، می توان به ظرفیت البرز در حوزه کشاورزی به ویژه احداث گلخانه ها اشاره کرد که می تواند در صادرات، جذب سرمایه گذاران خارجی، افزایش اشتغال ،کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استان البرز نقش مهمی ایفا نماید.

وی به وضعیت سرمایه گذاری خارجی در استان البرز علی‌رغم وجود تحریم ها اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که در تبادلات مالی و ارزی میان ایران و کشورهای خارجی وجود دارد؛ می توانیم با انجام تهاتر با کشور هدف این مشکل را مرتفع نماییم.

در ادامه این جلسه، مسائل و مشکلات پیش روی کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در استان البرز از جمله وجود محدودیت‌های زیست محیطی، کمبود آب و زمین، کمبود نقدینگی، افزایش هزینه های تولید، فرار سرمایه ها و جذب در بازارهای طلا، ارز و …، عدم سهولت اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه، بحث تامین سوخت هواپیماهای کارگو(حمل بار)، لزوم  افزایش بهره گیری از ظرفیت فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام و طراحی زنجیره تهاتری در انجام مبادلات اقتصادی با سایر کشورها مطرح شد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا