حمایت از هسته‌های فناور متشکل از متخصصان ایرانی بازگشته به کشور؛ تفاهم‌نامه بین مرکز تعاملات معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری‌و‌شکوفایی

امضای تفاهم‌نامه مشترک بین مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری؛ معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از هسته‌های فناور متشکل از متخصصان ایرانی بازگشته به کشور در برنامه connect

 

در راستای سیاست‌های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و به منظور فراهم‌آوردن همکاری‌های سازنده برای حمایت از اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و فناوران ایرانی تحصیل کرده در خارج از کشور و بازگشته به کشور، تفاهم‌نامه مشترکی به امضای جناب آقای دکتر میرآبادی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و جناب آقای دکتر وحدت، رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف همكاري در راستای شبکه‌سازی، توسعه تعاملات بین­المللی و بهره­مندی از ظرفیت‌های طرفین به منظور حمایت از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی ایشان جهت کسب و انتقال فناوری‌های پیشرفته به داخل کشور با همکاری تیم‌های تحقیقاتی متشکل از اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و محققین ایرانی تحصیل کرده در برنامه connect می‌باشد.

طی این تفاهم‌نامه، از هسته‌های فناور تشکیل شده توسط متخصصان بازگشته به کشور طبق شرایط مشخص و مورد توافق طرفین، حمایت مادی در قالب پرداخت گرنت توسط مرکز تعاملات و صندوق نوآوری و شکوفایی صورت خواهد گرفت. میزان این حمایت تا سقف 600 میلیون تومان (300 میلیون تومان حمایت مرکز تعاملات و 300 میلیون تومان حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی) خواهد بود.

امکان استفاده از این حمایت طی فراخوان‌های اعلام شده از طرف مرکز تعاملات برای واجدین شرایط فراهم خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق فراخوان‌های اعلام شده طرح‌های فناورانه خود را برای دریافت حمایت ارسال کنند. طرح‌های مشمول حمایت پس از ارزیابی و داوری مشخص خواهند شد.

لازم به ذکر است محققانی که قبلاً از حمایت‌های مرکز تعاملات یا صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کرده‌اند نیز می‌توانند در این فراخوان‌ها شرکت کنند و در صورت احراز شرایط، از حمایت طرف دیگر بهره‌مند شوند.

اولین فراخوان برای اعطای این حمایت در سال 1402 برگزار خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا