«انسان‌های دیجیتالی» برای فروش!

یک شرکت چینی اعلام کرده که فقط در عرض ۲۴ ساعت «انسان‌های دیجیتالی» با کیفیت بالا در نسخه‌های نیم‌تنه و تمام بدن می‌سازد و آنها را که مجهز به فناوری جعل عمیق(دیپ فیک) هستند، با قیمت ۱۴۵ دلار به فروش می‌رساند.

به نقل از آی‌ای، شرکت چینی «تنسنت»(Tencent) یک سکوی تولید «انسان دیجیتالی» راه‌اندازی کرده است که می‌تواند برای پاسخ به سوالات در رویدادهای زنده و موارد دیگر استفاده شود.

این انسان‌های دیجیتالی با کیفیت بالا در قالب‌های نیم‌تنه و تمام ‌بدن، تنها ظرف ۲۴ ساعت با هزینه ۱۰۰۰ یوآن(۱۴۵ دلار آمریکا) قابل آماده‌سازی هستند و در واقع این شرکت چینی سرویس «دیپ فیک به عنوان یک خدمت»(DFaaS) را راه‌اندازی کرده است.

استفاده روزافزون از هوش مصنوعی مولد، ترس از ایجاد مشکل در تشخیص محتوای جعلی از واقعی را افزایش داده است. حالا حتی قبل از اینکه دنیا برای آن آماده باشد تا از چنین تصاویری رمزگشایی کند، شرکت «تنسنت» با ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی خود مرزها را درنوردیده است.

این سرویس چطور کار می‌کند؟

طبق گزارش رسانه‌های چینی، این سرویس برای آموزش یک «انسان دیجیتالی» تنها به سه دقیقه ویدیو از یک شخص و ۱۰۰ جمله گفتاری نیاز دارد و این شرکت پس از پرداخت هزینه ۱۴۵ دلاری می‌تواند «انسان دیجیتالی» سفارش داده شده را ظرف ۲۴ ساعت بسازد که در حال حاضر به زبان‌های انگلیسی و چینی قابل سفارش است.

این شرکت به دنبال ساخت یک سکوی کاملاً خودکار است که در آن افراد بتوانند به سادگی اصطلاحا به شکل سلف‌سرویس برای سفارش انسان دیجیتالی خود استفاده کنند. علاوه بر این، این سرویس به عناصر خاصی مانند پس‌زمینه و لحن فرد اجازه می‌دهد تا سفارشی شوند. همچنین این نوید را می‌دهد که انسان دیجیتالی، لحنی یکنواخت و یک ضرباهنگ گفتاری واحد نخواهد داشت.

پنج سبک از انسان‌های دیجیتالی نیز برای انتخاب در دسترس هستند که شامل سه‌ بعدی واقع‌گرایانه، سه‌ بعدی نیمه واقع‌گرایانه، کارتونی سه بعدی، شخص واقعی دو بعدی و کارتونی دو بعدی است که در صورت لزوم می‌توان آن را با سوالات و پاسخ‌های سفارشی آموزش داد تا تبدیل به یک چت‌بات موثر اما جعل عمیق شود.

بر اساس تقاضاهای بازار چین، ساخت جعل عمیق احتمالاً می‌تواند برای اجرای رویدادهای زنده تبلیغاتی که یک شکل محبوب از تبلیغات در این کشور است، استفاده شود. با این حال شرکت تنسنت همچنین معتقد است که می‌تواند نسخه‌های دیجیتالی از پزشکان، وکلا و سایر متخصصان را با استفاده از این فناوری ایجاد کند.

اگرچه تشخیص تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی از تصاویر واقعی دشوار است، ویدیوهای تولید شده با هوش مصنوعی هنوز تا اینکه کاملاً باورپذیر باشند، فاصله دارند، اما نباید نادیده گرفت که این سرویس شرکت «تنسنت» در ازای هزینه نسبتاً پایین می‌تواند اینترنت را با تعداد زیادی جعل عمیق پر کند.

تنظیم‌کنندگان مقررات در چین از ارائه‌دهندگان چنین سکوهای هوش مصنوعی می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که از آنها برای مقاصد غیرقانونی استفاده نشود.

به هر حال به نظر می‌رسد کشورها باید به سرعت در زمینه تنظیم مقررات برای توسعه هوش مصنوعی پیش از اینکه تبدیل به یک مشکل در سطح جهانی شود که از کنترل خارج شده است، اقدام کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا