امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزرای کار ایران و لبنان زمینه‌ساز کارآفرینی و تبادل نیروی متخصص میان دوکشور می‌شود

تفاهم نامه مشترک در حوزه های اشتغال و کارآفرینی و همکاری های اجتماعی و فرهنگی میان وزیران کار ایران و لبنان به امضا رسید. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با همکاری دو کشور می توانیم تجربه‌هایی در حوزه کارآفرینی و نیروی متخصص داشته باشیم و اجرای تفاهم‌نامه‌ها را پیگیری کنیم.

 

به گزارش ایسنا، سید صولت مرتضوی در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری با وزیر کار لبنان، گفت: لبنان پاره تن جهان اسلام است. این کشور سنگ تمام گذاشته است و ایران با کشورهای اسلامی به ویژه لبنان رابطه گسترده ای دارد. لبنان ابعاد مختلفی برای جهان اسلام دارد وطبیعی است که توطئه‌ها علیه این کشور شکل می‌گیرد. لبنان عزیز و پاره تن ماست و دفاع از لبنان را دفاع از امت اسلامی می دانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت کار در حوزه های اقتصادی و اجتماعی فعالیت دارد، گفت: مجموعه صندوق‌های بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می‌کند، آمادگی وزارتخانه متبوع خود را برای توسعه همکاری‌ها اعلام کرد.

مرتضوی گفت: بخش اعظم اقتصاد کشور در این وزارتخانه رقم می‌خورد که در بخش‌های مختلف صنعت، بهداشت و بیمه خدمات ارائه می دهد. در حوزه‌های آموزش‌های فنی و حرفه ای و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همکاران فعالیت دارند.

وزیر کار افزود: همکاران ما و شما تفاهم‌نامه همکاری تهیه کردند که امضا خواهد شد تا منشأ همکاری‌های گسترده باشد. ما آمادگی داریم تجربیات را برای لبنان ارائه کنیم و در همین راستا اگر فرصت داشته باشیم می‌توانیم از بخش‌های مختلف و صنایع زیر مجموعه این وزارتخانه بازدید داشته باشید.

مصطفی بیرم – وزیر کار لبنان نیز در این جلسه گفت از جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم به دلیل ایستادن در کنار ملت‌ها و هزینه‌هایی که به این خاطر پرداخت می‌کند و مورد تحریم‌ها و محاصره ظالمانه قرار گرفته است ولی با ایستادن توانسته تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کند.

وی با اشاره به تنوع فرهنگی لبنان گفت: ما توانسته‌ایم سرزمین‌های خود را از دست اسرائیل آزاد کنیم و این ادعای شکست ناپذیری آنان را از بین ببریم. درصدد هستیم دولت مقتدر در لبنان تشکیل دهیم و معتقدیم هیچ گزینه‌ای نمی‌تواند جایگزین این دولت باشد.

وزیر کار لبنان ادامه داد: به خاطر مشکلات داخلی لبنان در محاصره ظالمانه هستیم که در جنبه اقتصادی و اجتماعی تاثیر گذاشته است. با وجود مشکلات متعدد درصدد خدمت به مردم هستیم و در این سفر به دنبال همکاری‌ها و استفاده از تجربیات ایران هستیم تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و در این دیدارها به نتیجه برسیم.

به گزارش ایسنا، سید صولت مرتضوی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با وزیر کار لبنان در جمع خبرنگاران درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبات طبق سنوات گذشته عمل کردیم. تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در برنامه هفتم این است که همسان سازی تداوم یابد تا بازنشستگان یک ضریبی از دریافتی را داشته باشند.

به گفته وی مصوبات مجلس پس از تصویب باید به تایید شورای نگهبان برسد و بعد از قانونی شدن جهت اجرا ابلاغ شود.

مرتضوی در ادامه درباره همکاری با لبنان در حوزه خدمات فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی متخصص گفت: پیش نویس همکاری‌ها آماده شده و امیدواریم با پیگیری‌های کارشناسی تفاهم‌نامه‌ها اجرایی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با همکاری دو کشور می توانیم تجربه‌هایی در حوزه کارآفرینی و نیروی متخصص داشته باشیم و اجرای تفاهم‌نامه‌ها را پیگیری کنیم.

مرتضوی دستاوردهای این همکاری ها را ارتباط با کشورهای دوست، انتقال و تبادل تجربه‌ها و نیاز در حوزه‌های آموزشی و صادرات محصولات به منظور توسعه صادرات و رشد اقتصادی عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا