ارزیابی صادراتی برای ورود به بازار بین‌الملل

باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان IHTECC با ماموریت ارتقای برند ملی در بازارهای بین المللی در سال 98 شروع به کار کرد. این باشگاه تحت حمایت کریدور خدمات فناوری تا بازار، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری  و کریدور صادرات به ارائه خدمات ارزیابی صادرات می‌پردازد.

 

برای ورود به بازارهای بین المللی پیش از هر چیز باید چالش های بازار را بشناسید و از روش های حل آنها اگاه شوید. فرآیند ارزیابی صادراتی Export Readiness Assessment یا به اختصار ERA این مسیر را به طور تخصصی برای شرکت ها می‌پیماید. ERA فهرستی از زیرساخت ها و شاخص های مورد نیاز برای صادرات و رشد در بازار بین الملل را برای شرکت شما به صورت اختصاصی مشخص می کند. این فهرست مهم ترین سند موردنیاز شرکت شما برای انتخاب استراتژی فروش است. ممکن است ERA شما را رقیب دیگر شرکت های فعال در بازار دیگر کشورها نشان دهد، یا عملا ورود به بازار جدید را دره مرگ شرکت تان تشخیص دهد.

ورود به فرآیند ارزیابی، شرط استفاده از تمام انواع خدمات توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان که تحت حمایت دفتر توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری است؛ می‌باشد.
‼️شرکت‌هایی که متقاضی استفاده از این خدمات هستند، می‌بایست با استفاده از درگاه IHTECC در باشگاه ثبت‌نام و مورد ارزیابی قرار گیرند.
‼️شرکت‌هایی که پیش از این ارزیابی شده و از حمایت ها برخوردار شده‌اند، نیز می‌بایستی اطلاعات خود را در همین سامانه به روز رسانی کنند.
‼️لازم به ذکر است شرکت هایی که اقدام به ثبت یا به روز رسانی اطلاعات خود روی سایت رسمی ارزیابی صادراتی نکنند، از حضور در گردهمایی باشگاه و استفاده از خدمات IHTECC محروم می شوند.

فرآیند ارزیابی در باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان

ارزیابی صادراتی یک فرآیند تخصصی است و باید توسط کارشناسان ارزیاب انجام شود. باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان IHTECC با بررسی و مطالعه مدل های ارزیابی روز دنیا، یک مدل جامع ارزیابی صادراتی ایجاد کرده و اقدام به ارزیابی صادراتی شرکت های دانش بنیان می کند. ارزیابی صادراتی یکی از سه ماموریت مهم این باشگاه در راستای ارتقا برند ملی در سطح بین الملل است. جهت آشنایی بیشتر با باشگاه شرکت های دانش بنیان صادراتی و ماهیت آن، اینجا را بخوانید.

همچنین جهت اعطای حمایت ها به شرکت های دانش بنیان به صورت هدفمند، نیاز به تشخیص سطح صادراتی شرکت هاست. این سطح با ارزیابی صادراتی ERA مشخص می شود که در چهار بخش زیر انجام می شود:

تجزیه و تحلیل شرکتتجزیه و تحلیل مشتریانتجزیه و تحلیل رقباتجزیه و تحلیل محیط
اهداف شرکتشناخت نیاز ها و خواسته های مشتریانشناخت رقبای اصلی و اهداف و رفتار آن ها در بازارساختار اقتصادی و تولیدی بازار هدف
سهم بازار شرکتتعیین خش های بازار و انتخاب بازار هدفسهم رقبا در بازار و میزان رشد آنانفرهنگ و شرایط اجتماعی بازار هدف
رشد سهم بازار شرکتبرآورد اندازه بازار هدفکیفیت خدمات در بازارنوع تکنولوژی غالب در بازار هدف
کیفیت محصولات شرکتنرخ رشد بازار هدفجایگاه بازار رقباقوانین و مقررات حاکم در بازار هدف
جایگاه شرکت در بازارشناخت رفتار خریداراناستراتژی و اقدامات رقبا در بازار
منابع استراتژیک شرکتشناخت واسطه ها در بازارمنابع و امکانات رقبا در بازار

مراحل ارزیابی شرکت های دانش بنیان صادراتی در باشگاه

مراحل ارزیابی سیستمی باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان در ادامه توضیح داده می شود. برای شروع فرآیند ارزیابی وارد لینک زیر شوید:

http://ihtecc.eracore.ir

ابتدا وارد بخش ثبت نام شوید:

4

در بخش ثبت نام مشخصات خود را وارد کنید:

3 1

تایید ثبت نام شما به سرعت (کمتر از یک روز کاری) توسط کارشناس انجام می شود. پس از آن یک پیامک حاوی نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال می شود. از آنها جهت ورود به سامانه ارزیابی استفاده کنید:

5

پس از ورود به سامانه ابتدا روی پروند خود کلیک کنید سپس مشخصات خود را وارد کنید:

6
7

بعد از ثبت اطلاعات شرکت، شروع به پاسخگویی کنید. 121 سوال چند گزینه ای را پاسخ دهید و در نهایت دکمه ثبت و ارسال را بزنید.

در این مرحله کارشناسان باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان پرونده شما را بررسی می کنند. این مرحله نیاز به تایید 4 کارشناس دارد و در کمتر از 48 ساعت نتیجه آن از طریق پیامک به شما اعلام می شود. در صورت نیاز به اصلاحیه، بندهای مربوطه در کارتابل شما به حالت “قابل ویرایش” تغییر می کند و نیاز است آن ها را اصلاح کنید. پس از اصلاح مجدد پرونده خود را ثبت کنید تا کارشناسان آن را بررسی کنند. این مرحله تا تکمیل نهایی پرونده ادامه خواهد یافت.

پس از پایان فرآیند ارزیابی یک گزارش 7برگی به شما ارائه می شود که گزارش عارضه یابی نام دارد. این گزارش ارزشمند به شما نقاط ضعف و قوت صادراتی شرکت تان را نشان می دهد.

بعلاوه، پس از تکمیل ارزیابی تمام شرکت های متقاضی، روند رتبه بندی شرکت ها انجام می شود. شرکت های صادراتی دانش بنیان در گروه های ستاره دار باشگاه طبقه بندی می شوند. تمام شرکت ها برنامه ی توانمندسازی دریافت می کنند و شرکت های پنج و چهار ستاره در گردهمایی پایان سال 1402 مورد تقدیر قرار می گیرند.

خلاصه ارزیابی باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان

فرآیند ارزیابی برای شرکت های دانش بنیان، به صورت رایگان انجام می شود و کمترین دستاورد آن برای شرکت ها مشخص شدن نقاط ضعف و قوت شرکت جهت شروع صادرات است. پس از اتمام فرآیند ارزیابی، شرکت ها در گروه های پنج ستاره، چهارستاره، سه ستاره، دوستاره، مستعد صادراتی تقسیم بندی می شوند. شرکت های ارزیابی شده براساس امتیاز کسب شده، می توانند از حمایت های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان بهره مند شوند. این حمایت ها در جهت توانمندسازی صادراتی شرکت ها به آنها اعطا می شود.

علاوه بر این، IHTECC برای شرکت ها اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی صادراتی مثل رفع تعهد ارزی، قوانین بازرگانی و … می کند که تا به حال مورد استقبال گسترده شرکت ها قرار گرفته است. همچنین باشگاه، نشست های هر حوزه تخصصی صنعتی با حضور شرکت های دانش بنیان برگزار می کند و شرکت ها در این نشست ها می توانند چالش ها و مشکلات پیش روی خود را با مسئولین مطرح کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان تماس بگیرید:
02163103334
09057139146

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا