رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس: توسعه دیپلماسی فناوری در دستور کار است

رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس با اشاره به این که همکاری با کشورهای دیگر در حوزه علم و فناوری آغاز شده، از تاثیر این رویه بر توسعه دیپلماسی فناوری خبر داد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، میلاد صدرخانلو، رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس با اشاره به پیگیری روند تعامل با مجموعه‌های دانش محور بین‌المللی گفت: یکی از دستاوردهای مهم هم افزایی در حوزه فناوری در عرصه بین الملل، افزایش سطح دانش و انتقال فناوری است. اشتراک و همچنین توسعه دانش با استفاده از تحقیق و توسعه مشترک و اکتساب فناوری از طریق همکاری فی ما بین، مشخصا در حین این همکاری های بین المللی رقم می خورد.

وی افزود: باید توجه داشت که صادرات فناوری نیز امروز مقوله ای مهم است که از این طریق صورت می گیرد و این حوزه نیز می تواند برای کشور ارزآوری به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر ارتقای سطح علمی شرکت ها و فعالان حوزه دانش بنیان، به‌روزرسانی علوم و دانش مرتبط با صنعت و آگاهی از آخرین یافته های جهان از جمله دست آوردهای دیگر همکاری با مجموعه های دانش محور سایر کشورهاست.

صدرخانلو توضیح داد: این امر سبب می شود تا تولیدات داخلی سطح کیفی بالاتری داشته باشند و مجموعه های صنعتی و تولیدی از تجربیات بین المللی بهره مند شوند. جنبه دیگر این تعامل در مقوله ای به نام‌ دیپلماسی فناوری نمود پیدا می کند.

وی افزود: بدون شک یکی از راه های نزدیک شدن دولت ها و ملت ها به یکدیگر همکاری در زمینه علم و فناوری است. نمونه های موفقی در این عرصه وجود دارد و ما نیز می توانیم در این حوزه فعال شویم. همین همکاری ها در زمینه علمی و تحقیقاتی است که دولت ها را به یکدیگر نزدیک می کند و حتی موجب بهبود روابط خارجی می شود.

صدرخانلو خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از اتحادیه های جهانی بر پایه همین فعالیت های دانش محور و دانش بنیان شکل گرفته و می تواند برای ایران نیز گره گشا باشد. مشخصا به دنبال این همکاری هاست که نزدیکی فرهنگی نیز رخ می دهد و دست آوردهای فرهنگی حاصل می شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس با توضیح دست آوردهای فرهنگی همکاری های بین المللی گفت: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که افراد و شخصیت های حقیقی و حقوقی که در عرصه بین المللی در حوزه علم و فناوری همکاری می کنند، عموما از معلومات، تجارب و تحصیلاتی برخوردار هستند که می توانند فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی کشورمان را در سطح جهان اشاعه دهند و زمینه دست‌یابی به اشتراکات ارزشمند فرهنگی با سایر کشورها را نیز فراهم آورند. صدرخانلو تاکید کرد: همکاری در حوزه علم و فناوری یک ظرفیت عظیم است که حتی می تواند منجر به فعال شدن توریسم در حوزه علم و فناوری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا