زیست‌بوم فناورانه متاایکامرس در دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد

با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری از زیست بوم فناوری متاایکامرس در پژوهشکده علوم و فناوری‌های انرژی آب و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با حمایت دانشگاه صنعتی شریف و توسط گروه صنعتی انتخاب، پلتفرم متاایکامرس در پژوهشکده علوم و فناوری‌های انرژی، آب و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد.

زیست‌بوم فناورانه «متاایکامرس» که توسط گروه صنعتی انتخاب طراحی شده و به بهره‌برداری رسیده است، دارای 34 زیرسیستم مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته از جمله هوش مصنوعی است که بر اساس ظرفیت‌های گروه و شرکای تجاری به صورت ترکیبی از زیرساخت‌های فیزیکی، مجازی و تعاملی است.

ویژگی اصلی این زیست‌بوم، ایجاد سینرژی تجمیعی به صورت گسترده و فراتر از تمامی زیرسیستم‌ها به صورت انفرادی است. مشتریان، تامین کنندگان و شرکای تجاری و علمی گروه انتخاب، بر بستر این زیست‌بوم فناوری زندگی می‌کنند و این زیست‌بوم، علاوه بر تامین تمامی نیازهای ساکنان این زیست‌بوم، امکان شخصی سازی خدمات و محصولات را به صورت هوشمند برای آنان فراهم می‌کند.

روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در رونمایی و بازدید از بخش‌های مختلف زیست‌بوم فناورانه متاایکامرس با اشاره به ضرورت طراحی و تعریف پلتفرم‌های مجازی مبتنی بر نیازها و شرایط بومی کشور عنوان کرد: هوش مصنوعی یکی از حوزه‌های تحول آفرین در آینده پیش روی ما است و حرکت در مرزهای دانش، برای توسعه و تسلط بر این فناوری، یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌هایی است که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان نیز برای تحقق آن برنامه‌ریزی جدی دارد.

دهقانی ادامه داد: به کسانی که این زیرساخت را ارتقا و توسعه دادند خداقوت می‌گویم و امیدوارم دستاوردهای حاصل از پیوند میان صنعت و دانشگاه، به رسوخ فناوری‌ها به صنعت از یک سو و ایجاد تحول در خلق ارزش افزوده و اشتغال ضمن حرکت در مسیر پیشرفت فناورانه منطبق با روند جهانی آن منجر شود. فهم این موضوع که توسعه فناوری و خلق ارزش افزوده با نقش آفرینی بخش خصوصی و بهره‌مندی از دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد یک رویکرد ارزشمند است و با این رویکرد رو به جلو، این مکان یکی از جلوه های فکری نوآوری فرزندان ایران در عرصه هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و الکترونیک خواهد بود و گروه انتخاب، مردم و دانشگاهیان از برکات و ثمرات این کار ارزشمند بهره می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا