آشنایی رایزنان اقتصادی با زیست بوم فناوری و نوآوری کشور در خانه نوآوری و فناوری ایران(iHiT)

کارگاه آشنایی رایزنان اقتصادی در حال اعزام وزارت امورخارجه با زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور در محل خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کارگاه آشنایی با زیست‌بوم فناوری و نوآوری  کشور در راستای اجرایی‌سازی اقدام ملی سند جامع روابط علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «تقویت و بهره‌برداری از ظرفیت سفارتخانه‌ها، رایزنان فرهنگی و سایر نهادهای فعال در عرصه بین‌المللی برای توسعه هوشمند روابط علمی و فناوری بین‌المللی» در محل خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) برگزار شد.

این رویداد یک روزه توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و با هدف آشنایی کارشناسان و رایزنان اقتصادی در حال اعزام وزارت امورخارجه به کشورهایی مانند هند، عراق، امارات، لبنان، عمان، رومانی، چین، یونان، ژاپن و … با زیست بوم فناوری و نوآوری کشور برگزار شد. 

در بخش اول این کارگاه، کارشناسان و رایزنان اقتصادی در حال اعزام، ضمن بازدید از نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در خانه نوآوری و فناوری ایران با دستاوردها و توانمندی‌های صارداتی شرکتهای دانش بنیان و خلاق آشنا شدند.

در بخش دوم این دوره، مهدی هاجری، مسئول دبیرخانه اجرایی‌سازی سند جامع روابط علمی بین‌المللی، ضمن معرفی اجمالی مأموریت‌ها و ساختار مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری، هدف از برگزاری چنین دوره‌ای را هم‌افزایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و وزارت امور خارجه در جهت تسهیل بین‌المللی شدن فعالیت‌های بازیگران و نقش آفرینان زیست‌بوم نوآوری کشور عنوان کرد و دکتر شفیع‌پور، مدیر دفتر تبادل فناوری مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری به تشریح چگونگی تحقق همکاری‌های بین‌المللی و ابزارهای موجود در این مسیر پرداخت.

در بخش دیگر کارگاه، مهندس مهدوی، مدیرعامل شرکت نانوساختار پوشش، به تبیین چالش‌های شرکتهای دانش بنیان در زمینه توسعه صادرات پرداخت و  راهکارهایی نیز متناسب با حوزه مأموریتی رایزنان اقتصادی ارائه نمود.

در پایان مهندس سید مجتبی قدمگاهی، مدیر کل دفتر توسعه کسب‌و‌کار مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری به تشریح حمایتهای مرکز، الگوهای موفق و روش‌های عملیاتی توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و خلاق پرداخت و کارشناسان و رایزنان اقتصادی در حال اعزام وزارت امور خارجه از شرکت پویندگان راه سعادت (یکی از شرکتهای دانش بنیان 5 ستاره صادراتی و فعال در حوزه تولید تجهیزات پزشکی) بازدید کردند.

بازدیدکنندگان ضمن آشنایی نزدیک با محصولات و توانمندی های تولیدی این شرکت با برخی از چالشهای شرکتهای صادراتی پیشرو آشنا شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا