جزئیات بخش‌نامه جدید تسهیلات گمرکی و بازرگانی خارجی ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان

بیش از یک ماه پیش بود که سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران در تعامل با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تسهیلات جدیدی در حوزه گمرکی و بازرگانی خارجی برای شرکت‌های دانش‌بنیان لحاظ کرد که طبق بخش‌نامه‌ای به سایر نهادهای مرتبط ابلاغ شد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محسن امامی، سرپرست دفتر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و مسئول امور گمرکی و بازرگانی خارجی شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص بخش‌نامه تسهیلات جدید ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه امور گمرکی و بازرگانی خارجی در تعامل با گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از پیگیری‌های به عمل آمده توسط معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در تعامل با گمرک جمهوری اسلامی ایران، تسهیلات و مزایای جدیدی در حوزه امور گمرکی و بازرگانی خارجی ارائه شده است.

وی در خصوص جزئیات این تسهیلات و مزایا گفت: پیش از این یکی از گام‌های زمان‌بر برای ترخیص قطعات و مواد وارداتی شرکت‌های دانش‌بنیان ارجاع آن‌ها به سازمان ملی استاندارد و آزمایشگاه‌های همکار آن بود که گاهی موجب اطاله چندماهه کار می‌شد. در حالی که اصولا این بررسی‌ها باید صرفاً برای کالاهای نهایی انجام شود.

جهت خواندن ادامه و جزئیات خبر بر روی لینک زیر کلیک کنید:

isti.ir/ZBDw

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا