برگزاری جلسات دوره‌ای ارزیابی تخصصی طرح‌های فناورانه – فراخوان حمایت از هسته‌های فناور

حمایت از هسته‌های فناور متشکل از متخصصان و کارآفرینان ایرانی با پیشینه تحصیل، پژوهش و اشتغال در خارج از کشور، با همکاری مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، به شکل جلسات ارزیابی تخصصی از نیمه مرداد ماه 1402 تا کنون برگزار شده و ادامه خواهد داشت.

 

فراخوان حمایت از هسته‌های فناور متشکل از متخصصان و کارآفرینان ایرانی با پیشینه تحصیل، پژوهش و اشتغال در خارج از کشور، با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، از 20 اردیبهشت ماه 1402 آغاز به کار کرد و متخصصان واجد شرایط فرصت داشتند ایده‌ها و طرح‌های فناورانه خود را تا 31 خرداد ماه، در سامانه چلنج ثبت کنند.

با پایان بازه فراخوان و با توجه به درخواست متخصصان، مهلت ارسال طرح تا 10 تیرماه تمدید شد؛ تا پایان مهلت شرکت در فراخوان، بیش از 350 طرح در سامانه چلنج ثبت شد.

پس از پایان بازه زمانی ثبت طرح در فراخوان، طرح‌های ثبت شده از نظر رزومه و خلاصه طرح، مورد بررسی اولیه قرار گرفتند و طرح‌هایی که از منظر رزومه و خلاصه طرح حایز شرایط مطرح شده در فراخوان بودند، به تأیید اولیه رسیدند.

پس از پایان بررسی اولیه طرح‌ها و تعیین طرح‌های تأیید اولیه، جهت دریافت اطلاعات تکمیلی طرح‌ها برای ارزیابی تخصصی، کاربرگ اطلاعات طرح در اختیار مسئولین طرح‌ها قرار داده شد.

با دریافت کاربرگ‌های تکمیل شده، فرایند ارزیابی تخصصی آغاز شده است؛ طرح‌ها ابتدا توسط سرارزیابان فراخوان مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت تکمیل بودن اطلاعات، مسئولین طرح به جلسه ارزیابی تخصصی دعوت می‌شوند.

در جلسه ارزیابی تخصصی، مسئولین طرح‌ها در حضور کمیته تخصصی متشکل از داور فنی، کسب‌وکاری و سرارزیابان، به ارائه طرح خود می‌پردازند و داوران حاضر در جلسه جهت بررسی ابعاد فنی و کسب‌وکاری طرح، سؤالات خود را مطرح می‌کنند و بر اساس پاسخ‌های دریافتی، وضعیت طرح را جهت دریافت حمایت مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

پس از پایان جلسات و در جمع‌بندی صورت گرفته بر اساس نظرات داوران، نتیجه ارزیابی طرح مشخص خواهد شد و به اطلاع فناوران خواهد رسید.

جلسات ارزیابی تخصصی از نیمه مرداد ماه 1402 در حال برگزاری است و تاکنون بیش از 20 جلسه ارزیابی تخصصی برگزار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا