تولیدکننده ایرانی ایزوسیانات‌ در تدارک ورود به بازارهای منطقه

رییس واحد تحقیقات پلی اورتان پتروشیمی کارون با اشاره به موفقیت این مجموعه دانش بنیان در تولید ایزوسینات ها برای نخستین بار در خاورمیانه از تلاش این شرکت برای ورود به بازارهای منطقه پس از تامین کامل نیاز داخلی خبر داد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مهدی سلطانی خاطرنشان کرد: «ایزوسیانات‌ها در صنایع مختلف کاربرد گسترده‌ای دارند. انواع مختلف این مواد در صنایعی مانند تولید فوم صندلی خودرو، فوم سرد مبلمان و محصولات خواب و زیره کفش پلی یورتان کاربرد دارند.»

وی در ادامه با اشاره به روند دستیابی پتروشیمی کارون به این محصولات گفت:« ما در ابتدا نیاز بازار را شناسایی کردیم و با اطلاع از این که کشور با مشکل بزرگی در زمینه وارد این محصولات مواجه است تلاش برای دستیابی به تکنولوژی لازم برای تولید آنها را آغاز کردیم. در واقع دستیابی به فناوری تولید ایزوسیانات‌ها کاملا با تکیه بر دانش و تخصص متخصصان ایرانی بود.»

سلطانی با اشاره به این نکته که استراتژی این شرکت تامین نیاز بازار داخل کشور و سپس صادرات است گفت:« ما در حال حاضر تنها شرکت تولیدکننده ایزوسیانات‌ها در کشور هستیم. تا این لحظه ما توانستیم تمامی نیاز کشور در زمینه ماده لازم برای تولید زیره کفش پلی یورتانی را برطرف کنیم. همچنین حدود 60 تا 70 درصد نیاز بازار داخلی در زمینه تولید ایزوسیانات های لازم برای تولید فوم صندلی خودرو، فوم سرد مبلمان و محصولات خواب را برآورده کرده ایم و امیدواریم به زودی در این بخش هم به سهم 100 درصد برسیم و پس از آن صادرات خود به کشورهای منطقه را آغاز کنیم.

شرکت پتروشیمی کارون اولین تولیدکننده‌ ایزوسیانات‌ها مشتمل بر TDI و MDI و تکمیل‌کننده‌ی زنجیره‌ی ارزش پلی‌یورتان‌ها در خاورمیانه و غرب آسیا است. در پتروشیمی کارون با استفاده از گازهای کلر، مونوکسیدکربن، هیدروژن، تولوئن، بنزن، فرمالین، آمونیاک، اسیدنیتریک و اسیدسولفوریک، انواع محصولات پایه‌ای و اصلی پتروشیمی، با ارزش افزوده‌ی بالا و برخوردار از کیفیت ممتاز جهانی تولید و به بازارهای داخلی و جهانی عرضه می‌شود. محصولات پتروشیمی کارون به طور کلی در صنعت پلی یورتان به کار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا