معاون علمی رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس سران گروه ۷۷ راهی کوبا شد

روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور شرکت در اجلاس سران گروه ۷۷ و چین که ۲۴ و ۲۵ شهریور ماه برگزار می‌شود عازم کوبا شد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در نشست سران گروه ۷۷ که با موضوع «چالش های رایج توسعه: نقش علم و فناوری و نوآوری» برگزار می شود سران کشورهای در حال توسعه و گوتروش، دبیرکل سازمان ملل شرکت خواهند داشت.
قرار است در حاشیه اجلاس سران گروه ۷۷ موضوعات همکاری دو جانبه دو کشور( ایران و کوبا) نیز پیگیری شود.
با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به کوبا و لزوم توسعه همکاری های دو جانبه مقرر است کمیته همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور شکل بگیرد.
F6GLh JWIAAvpW dr d 1
گفتنی است گروه ۷۷ در سال 1964 به عنوان بزرگ‌ترین ائتلاف کشورهای درحال توسعه توسط ۷۷ کشور تشکیل شد. این گروه فعالیت رسمی خود را پس از پایان نشست تجارت و توسعه سازمان ملل ـ آنکتاد ـ طی بیانه ای آغاز کرد. این ائتلاف، اکنون ۱۳۳ کشور  عضو دارد اما به دلیل اهمیت تاریخی، سیاسی نشست اولیه آن که به شکل گیری و فعالیت رسمی آنها انجامید، هم چنان خود را در قالب گروه ۷۷ معرفی می کند.
گروه ۷۷ در چارچوب سازمان ملل متحد، موضوعاتی مانند ارتقای منافع اقتصادی جمعی و تقویت ظرفیت مذاکراتی جنوب و نیز همکاری های فنی در میان کشورهای درحال توسعه را پیگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا