دانشگاه یزد با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری کشور تفاهم‌نامه امضا کرد

دانشگاه یزد و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری کشور با هدف استفاده از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور توأم با ترغیب، تسهیل و ایجاد انگیزه برای بازگشت آنان و همچنین فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته و کمک به تأسیس شرکت‌های فناور در حوزه فناوری‌های پیشرفته، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش وب سایت مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری، به نقل از ایسنا، کمک‌های مادی و حمایت‌های اجرایی از برگزاری دوره‌های پسادکتری و فرصت‌های مطالعاتی و همچنین استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متخصصان ایرانی خارج از کشور به عنوان استاد مدعو معین از جمله مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توافق قرار گرفت.

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری کشور همچنین در چارچوب مفاد این تفاهم‌نامه متعهد به پشتیبانی مالی و اجرایی از برگزاری سخنرانی‌ها، کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های فناورانه شد. همچنین حمایت از اشتغال و ارایه تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به مشمولان واجد شرایط و همچنین پرداخت وام خرید، ساخت یا ودیعه مسکن با اولویت حمایت از استادیاران جوان از جمله مواردی است که از سوی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری کشور انجام خواهد شد.

در چارچوب این تفاهم‌نامه که ظهر امروز دوشنبه شانزدهم تیرماه بین طرفین به امضاء رسید، دانشگاه یزد نیز متعهد شد سالانه ظرفیت‌ها و اولویت‌های پژوهشی خود را به منظور تعریف در برنامه‌های پژوهشی و فناوری مشترک تبیین کند. فراهم کردن کلیه امکانات مورد نیاز نظیر فضای استقرار و امکانات آزمایشگاهی، دسترسی به کتابخانه برای انجام فعالیت‌های پژوهشی متقاضی از دیگر تعهدات دانشگاه یزد در چارچوب این تفاهم‌نامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا