صندوق بین‌المللی سرمایه گذاری تخصصی در حوزه فناوری ایجاد می‌شود

مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد تأسیس شبکه تبادل فناوری دی هشت با حضور نمایندگانی از 8 کشور اسلامی در حال توسعه در پارک فناوری پردیس برگزار شد. رییس شبکه تبادل و انتقال فناوری D8 از برنامه‌ریزی برای ایجاد صندوق بین‌المللی حمایت از فناوری در کشورهای عضو D8 خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد تاسیس شبکه انتقال فناوری دی‌هشت، با حضور نمایندگان ۸ کشور اسلامی در حال توسعه در پارک پردیس برگزار شد.

در این نشست، ایساکا عبدالغدیر امام دبیرکل سازمان همکاری‌های D8 با اشاره به گذشت ۱۰ سال از تاسیس شبکه انتقال فناوری ۸ کشور اسلامی در حال توسعه گفت: پارک فناوری پردیس با میزبانی از شبکه تبادل فناوری D8 توانسته است برنامه های متعددی در حوزه تبادل فناوری در کشورهای عضو سازمان D8 و سایر کشورهای اسلامی برنامه ریزی و اجرا کند.

وی افزود: جایزه انتقال فناوری که به همت شبکه تبادل فناوری D8 برگزار می شود، موجب نزدیکی کشورهای مختلف در انتقال فناوری شده است.

مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس نیز در این نشست با اشاره به فعالیت این پارک به عنوان اولین و بزرگترین پارک فناوری ایران گفت: برگزاری رویدادهای متنوع فناورانه از جمله نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری INOTEX، ایجاد و مدیریت شبکه فن بازار ملی ایران، ایجاد و مدیریت مرکز شتابدهی نوآوری از جمله اقدامات این پارک در حوزه فناوری بوده است.

وی آمادگی پارک فناوری پردیس برای میزبانی رویدادهای متنوع فناورانه در سطح بین المللی را اعلام و افزود: تجربه شبکه تبادل فناوری D8 می تواند در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد.

میلاد صدرخانلو رئیس شبکه انتقال فناوری گروه D8 نیز در این نشست از ایجاد صندوق بین المللی سرمایه گذاری تخصصی در حوزه فناوری در کشورهای عضو D8 خبر داد و افزود: این صندوق به حمایت از طرح های فناورانه در حوزه بین المللی خواهد پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت 10 ساله شبکه تبادل فناوری D8 گفت: برگزاری 5 دوره رویداد سرمایه گذاری فناوری، 3 دوره اعطاء جایزه انتقال فناوری، 4 دوره تجارت و فناوری و 7 دوره شورای عالی شبکه انتقال فناوری از جمله برنامه هایی است که توسط این شبکه در طول 10 سال گذشته برگزار شده است.

صدرخانلو با اشاره به استقبال کشورهای مختلف اسلامی از این شبکه گفت: از ابتدای تأسیس این شبکه، کشورهای مختلف اسلامی خواهان حضور در این شبکه بودند که با هماهنگی‌های انجام شده، امروزه تمامی کشورهای اسلامی از جمله عراق، امارات، عمان و هندوستان مخاطب برنامه‌های این شبکه می‌باشند.

امیر حسین میرآبادی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری نیز با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم در ارتباط موثر با کشورهای اسلامی و کشورهای همسو گفت: رویدادهایی مانند شبکه تبادل فناوری D8 می‌تواند سبب هم‌افزایی کشورهای اسلامی باشد.

لازم به ذکر است در این نشست که به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس شبکه انتقال فناوری گروه D8 برگزار شد، نمایندگانی از کشورهای ایران، مصر، الجزایر، اندونزی، مالزی، بنگلادش ، پاکستان و ترکیه حضور داشتند. برگزاری نشست های تبادل تجربیات در حوزه فناوری از دیگر برنامه های این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا