آشنایی با فناوری شرکت‌های ایرانی حضوریافته در GITEX 2023

در جریان برگزاری نمایشگاه جیتکس 2023 که در دبی امارات برگزار شد، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

 

در خلال این نمایشگاه، مهندس مسعود حافظی با تعدادی از این شرکت‌ها به گفت و گو پرداخته است؛ جهت آشنایی با فناوری‌های این شرکت‌ها با ما همراه باشید.

پیوند تضمینی درخت با فناوری پلاسما

میزان شکست در زمان پیوند زدن درختان مثمر معمولاً بالا است. به همین علت پیوند زدن درختان را به افراد با تجربه می‌سپارند. این کار تکنیکی هر چقدر هم که با دقت و حوصله انجام شود، اغلب نرخ شکست قابل توجهی دارد.
با توجه به دشوار بودن انجام این عملیات بصورت دستی، یک استارتاپ ایرانی توانسته با فناوری پلاسما دستگاهی را برای تسهیل و تسریع عملیات پیوندزنی بسازد.
این شرکت با فناوری پلاسما توانسته است روشی نوین در زمینه کشاورزی را جایگزین روش های سنتی کند که باعث افزایش حداقل 30 درصدی راندمان عملکرد در زمان پیوند جوانه به بدنه درخت می شود.
برای آشنایی بیشتر با این استارتاپ ایرانی که امسال در بزرگترین نمایشگاه نوآوری و فناوری دنیا در GITEX 2023 امارات نیز شرکت کرده بود، اینجا کلیک نمایئد.

hafezi 01 30 07 02

تامین سیستمهای WAN ایمن و ارزانتر از همیشه

اگر در تجارت خود به سیستم شبکه گسترده (WAN) نیاز دارید، از چه سیستمی باید استفاده کنید تا کمترین هزینه و بیشترین امنیت را داشته باشید؟
این سیستمها در سازمانهایی که دارای شعبات زیادی هستند استفاده می شود و انواع خارجی آنها مثل Cisco اغلب هم گران هستند و هم پشتیبانی مطلوبی ارائه نمی کنند.
یک استارتاپ ایرانی با ارائه سیستم جدیدی از WAN علاوه بر ارائه خدمات بهتر به مشتریان، ایمنی استفاده از این نوع شبکه ها را نیز افزایش داده است. برای آشنایی بیشتر با این استارتاپ ایرانی که مشکل استفاده از WAN برندهایی مانند Cisco و Fortinet را حل کرده، اینجا کلیک کنید.

m h 27 07 02 02


حل مشکل صف‌های طولانی check-in و immigration در فرودگاه‌ها با هوش مصنوعی

استارتاپی ایرانی با کمک هوش مصنوعی دستگاهی عرضه می کند که می تواند مشکل صف های طولانی در مبادی ورودی و خروجی فرودگاه ها و گمرکات را حل کند.
این فناوری نه تنها مشکل ازدحام و نارضایتی مسافران را حل می کند، بلکه با دقت بالای هوش مصنوعی امنیت فرودگاه ها و مبادی ورودی و خروجی را نیز افزایش می دهد.
با توجه به اینکه صفهای طولانی ورودی در نقطه ورودی فرودگاه امام خمینی اغلب اسباب نارضایتی ایرانیان و مسافران خارجی را فراهم می‌کند، استفاده از این تکنولوژی همپای سایر شهرهای منطقه مثل دوبی، می تواند چهره ایران در بکارگیری فناوریهای نوین را دگرگون نماید. برای آشنایی بیشتر با این فناوری اینجا کلیک کنید.

m h 27 07 02 03


کمک به درمان بیش‌فعالی (ADHD) و دیگر مشکلات شناختی با هوش مصنوعی

امسال د رنمایشگاه GITEX امارات متحده عربی استارتاپی ایرانی راه حل جدیدی برای کمک به روان درمانگران برای حل مشکلات شناختی کودکان ارائه نمود که با استقبال مناسبی مواجه شد.
این استارتاپ با کمک هوش مصنوعی و الگوهای تحلیلی پلتفرمی را در اختیار پزشکان و روانشناسان و حتی خانواده ها قرار میدهد که بتوانند شدت بیماریهای شناختی و میزان پیشرفت درمان را بهتر متوجه شوند. برای آشنایی بیشتر با این استارتاپ و نحوه عملکرد محصول ایشان، اینجا کلیک کنید.

m h 27 07 02 04


یک استارتاپ با جهش بین المللی و راهبر بازار در حوزه مدیریت ناوگان حمل و نقل

در GITEX و North Star  2023، شرکت دانش بنیان دلفین به عنوان یک راهبر بازار در حوزه مدیریت ناوگان حمل و نقل حضور درخشانی داشت.
غرفه ای بسیار شلوغ با راهکارها و نوآوری های ارزنده که نشان از تلاش و پشتکار مستمر یک شرکت با نیروهایی جوان برای راهیابی به بازارهای بین المللی داشت. شرکت دلفین فعالیت خود را با ایجاد یک کارگاه کوچک در یک واحد استیجاری در اصفهان آغاز کرد و امروز همپای شرکتهای پیشرو در حوزه مدیریت ناوگان و با بهره گیری از هوش مصنوعی محصولاتی جهانی ارائه می‌کند.
برای آشنایی بیشتر با این شرکت و داستان رشد بین‌المللی آن، اینجا کلیک کنید.

m h 27 07 02 05


افزایش نرخ جذب مشتریان بانک یا فروشگاه پوشاک با فناوری واقعیت افزوده

بخش North Star نمایشگاه GITEX 2023 میزبان یک استارتاپ ایرانی بود که با ارائه یک نوآوری در بازار از طریق واقعیت افزوده، برای مشتریان بانک یا فروشگاه های پوشاک مزیت رقابتی ویژه ای نسبت به رقبا خلق میکرد.
این نوآوری می تواند نرخ رشد مشتریان را افزایش دهد.
این ویدیو را تماشا کنید تا هم با این شرکت آشنا شوید و هم متوجه شوید که چگونه فناوری های جدید، صنعت بازاریابی را متحول می کنند.

m h 27 07 02 06


جلوگیری از اتلاف آب و مدیریت مصرف انرژی در سیستم های توزیع آب 

بسیاری از کشورها و شهرها با مشکلات مدیریت توزیع منابع آب و هزینه بالای مصرف برق مواجه هستند. هوش مصنوعی بهره وری انرژی را برای شهرها افزایش می دهد. اگر می خواهید در مورد این فناوری اطلاعات بیشتری کسب کنید، ویدیو معرفی این شرکت فناوری اطلاعات را تماشا کنید که چگونه با بهره گیری از هوش مصنوعی توانسته راهکاری خلق کند تا سیستمهای پمپاژ آب و توزیع آب به شکلی بهینه و همگون باشد.

m h 27 07 02 07

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا