صادرات دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار ازبکستان

با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری پاویون شرکت های دانش بنیان و خلاق در نمایشگاه نوآوری ازبکستان برگزار شد.

پاویون شرکت های دانش‌بنیان ایرانی همزمان با هفته نوآوری و فناوری در ازبکستان با حضور 25 شرکت برگزار شد. این شرکت ها همزمان با فراخوان حضور در این پاویون با مراجعه به سایت کریدور صادرات اقدام به ثبت نام نموده و از بین ده ها شرکت برای حضور در پاویون انتخاب شده اند. برنامه ی نمایشگاهی این مرکز شامل پاویون نمایشگاهی، اعزام، پذیرش و حمایت از حضور مستقل شرکت ها در نمایشگاه های بین المللی است. جهت اطلاع از این برنامه می توانید اینجا را بخوانید.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در رابطه با پاویون شرکت های دانش بنیان در ازبکستان نوشت: در این رویداد نخستین نشست گروه‌ همکاری‌های‌ مشترک ایران و ازبکستان در حوزه نوآوری و فناوری به ریاست معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اسلامی ایران و وزیر آموزش عالی، علوم و نوآوری ازبکستان در تاشکند برگزار شد.

Gitex2023 3

قراردادها و توافقنامه ها

این رویداد شامل برنامه های زیر برای شرکت های دانش بنیان بود:

  1. برگزاری نشست های تجاری
  2. برگزاری سمینارهای تخصصی
  3. بازدید از زیرساخت های فناوری و صنعتی

نشست های تجاری و جلسات B2B یکی از مهم ترین ابزار شرکت ها برای شناخت مشتریان بین المللی است. از نتایج این نشست ها می توان به امضای توافق نامه 6 شرکت اشاره کرد. حوزه های فعالیت این شرکت ها شامل موارد زیر است:

  • انتقال دانشجو به ایران،
  • تولید انیمیشن،
  • راه‌اندازی مراکز داده،
  • تولید پهپاد‌های کشاورزی
  • تجهیزات پزشکی

امید است دیگر شرکت ها نیز با استفاده از فرصت حضور در پاویون به نتایج خوبی از این سفر دست یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا