تقدیر از شرکت برتر دانش بنیان صادراتی رسام پلیمر نامی

شرکت های دانش بنیان دارای جهش صادراتی توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری و باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان مورد تقدیر قرار می گیرند. رسام پلیمرنامی یکی از شرکت‌های سه ستاره IHTECC در تبریز لوح تقدیر خود را از قدمگاهی مدیر دفتر توسعه کسب و کار مرکز تعاملات و مدیر باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان دریافت کرد.

 

رسام پلیمر نامی

رسام پلیمر نامی شفاف ترین پلی اورتان خاورمیانه را تولید می کند و در سال 1401 یک میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات داشته است. این شرکت توانسته است تاکنون به 16 کشور مثل پاکستان، هند، افغانستان، ترکمنستان، اکراین، آذربایجان، ترکیه، یمن، عمان و … محصول خود را صادر کند. صادرات 100تن محصول در ماه، برای این شرکت افتخار بزرگی محسوب می شود که تصمیم دارد در سال آینده این ظرفیت را به 1000 تن در ماه برساند.

یکی از چالش های شرکت رسام پلیمر نامی، نحوه بهره مندی از معافیت های مالیاتی است. مسئولین این شرکت ضمن گفتگویی که با مهندس قدمگاهی مدیر دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری و خانم کهنسال، مدیر باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان و کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری داشتند، گفتند: این معافیت ها توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان به شرکت ها اعطا می شود اما همچنان فاصله زیادی تا عملیاتی شدن دارد و ما هنوز نتوانستیم به خوبی از آن بهره مند شویم. مسئولین شرکت افزودند: ما در خصوص تامین مواد اولیه به خودکفایی رسیده ایم اما به دلیل مشکلات مالیاتی، در صادرات محصول خود دچار مشکل شده ایم و نیاز به حمایت معاونت علمی داریم.

موسی زاده مدیر عامل رسام پلیمر نامی گفت: ما در حال حاضر با حدود 60% ظرفیت خود در حال تولید هستیم. تیم بسیار قوی از نخبگان پشتوانه ی رسام پلیمر است و ما تقریبا در تمام نمایشگاه های داخلی و خارجی حوزه صنعتی خود حضور داریم. بازیگران اصلی حوزه فناوری ما، رسام پلیمر را به خوبی میشناسند، حتی در کشورهای چین و ترکیه نیز رسام کاملا شناخته شده است.

رسام پلیمر در این جلسه گفت: شرکت ما قابلیت تولید محصولات ترکیبی مثل مواد اولیه شرکت نایک را دارد. رسام حدود 45% بازار داخل را در دست دارد و رقیبی برای رسام در ایران وجود ندارد. ما محصول را برای مشتریان خود شخصی سازی می کنیم.

اعطای لوح تقدیر

در این نشست لوح تقدیر شرکت های برتر صادراتی از سوی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری و باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان به شرکت رسام پلیمر نامی اعطا شد. مهندس قدمگاهی باتوجه به ظرفیت های خوب این شرکت گفت: ما برای شرکت رسام پلیمر یک جلسه با صندوق توسعه ملی هماهنگ می کنیم تا در مورد استفاده از حمایت‌های این مرکز توسط رسام صحبت شود. همچنین قدمگاهی قول حضور رسام در یکی از کارگروه‌های وزارت امور خارجه جهت حل مشکلات شرکت را داد. مدیر دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی در ادامه گفت: شیب صادراتی شرکت رسام پلیمر نامی بسیار به واقعیت نزدیک است و حتی می توان جلسه‌ای با دکتر دهقانی معاون محترم علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان برای رسام پلیمر نامی هماهنگ کرد.

خانم راضیه کهنسال مدیر کریدور صادرات و IHTECC در ادامه ی این جلسه، در خصوص معرفی باشگاه و جایگاه شرکت در فرآیند قبلی که 3 ستاره است توضیح دادند. کهنسال گفت: از رسام پلیمر نامی دعوت می کنم برای ورود به فرآیند جدید ارزیابی به سایت باشگاه مراجعه کنند. طبق این فرآیند شرکت ها با به روز ترین مدل ٍERA مورد ارزیابی صادراتی قرار می گیرند و طبقه بندی می شوند.

جهت آشنایی با IHTECC و فرآیند ارزیابی شرکت های صادراتی در آن می توانید اینجا را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا