اینفوگراف و گزارش پلتفرم CONNECT+ در سالی که گذشت

در سال جاری به دلیل توجه خاص روح‌الله دهقانی، معاون علمی رییس جمهور به استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت شبکه متخصصین شکل گرفته در جهت توسعه اکوسیستم نوآوری کشور؛ تحولات مثبتی در سیاست‌گزاری‌های برنامه connect ایجاد شد که مسبب ادامه این برنامه تحت عنوان connect+ کانکت‌پلاس شد.

 

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» را که تحت عنوان connect شناخته می‌شود، سال 1394 به منظور انتقال دانش، تجربه و تخصص متخصصان ایرانی به داخل کشور، اجرا می‌کند.

این برنامه در طول سالهای فعالیت خود تا کنون، شبکه‌ای چندین هزار نفری نفری شامل متخصصان، فناوران و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور را ایجاد کرده است. در سال جاری به دلیل توجه خاص روح‌الله دهقانی، معاون علمی رییس جمهور به استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت شبکه متخصصین شکل گرفته در جهت توسعه اکوسیستم نوآوری کشور؛ تحولات مثبتی در سیاست‌گزاری‌های این برنامه ایجاد شد که مسبب ادامه این برنامه تحت عنوان connect+ شد.

از جمله این موارد می­توان به رویداد چلنج (روش جدید ارائه حمایت تاسیس شرکت)، کانکت تاک (انتقال تجربه زیسته خارج از کشور و همکاری موفق با داخل کشور متخصصان بازگشته)، تک تور (ایجاد دید مناسب از راه اندازی کسب و کار و ارائه راه موفقیت و ایجاد شناخت از شبکه فناوری داخل کشور برای متخصصان و فناوران ایرانی بازگشته به کشور)، پسادکتری فناورانه (برای ایجاد پیوندی بین صنعت و دانشگاه در جهت تاثیر بر جذب متخصصان برای کسب و کارها ) حمایت نظام وظیفه تخصصی در خارج از کشور (حل مشکل ارتباط و همکاری با ایرانیان شاخص و موفق مقیم خارج از کشور )، ارائه سخنرانی و برگزاری کارگاه بصورت هدف­مند و با موضوع مورد نیاز حوزه فناورانه (جذب همکاری با شناسایی نیازمندی آموزش پذیر شرکتهای داخل کشور) اشاره کرد. با توجه به سیاست‌های جدید برنامه connect+ به خروجی­‌های ارزشمندتری نسبت به سال­های قبل رسیده است.

از جمله تاثیرات مثبت تحولات سال جاری می­توان به افزایش دو برابری نرخ همکاری اشاره کرد.

در رویداد چلنج که از خرداد ماه سال جاری آغاز شد بیش از 380 طرح برای راه‌­اندازی کسب و کار در ایران از سوی متقاضیان دریافت شد که تا به امروز بیش از 100 مورد به مرحله شروع فعالیت رسیده‌­اند.

در حمایت نظام وظیفه تخصصی در خارج از کشور با همکاری بیش از چندصد نفر از برترین متخصصان ایرانی خارجی از کشور که شاغل در مراکزی از جمله مایکروسافت، ایرباس، آمازون، انستیتوی ماکس پلانک و … یا دانش آموخنه برترین دانشگاههای تراز اول دنیا از جمله UCL، استنفور، EPFL، دلفت، ETH، بریتیش کلمبیا و….بودند، توانستند تایید اولیه را اخذ کنند. همچنین چندده نفر از متقاضیان تا امروز موفق شدند تا با ساخت تجهیزات بدون مشابه و در برخی از موارد بدون دانش و تکنولوژی ساخت در کشور، کارت معافیت را دریافت نمایند.

در رویداد کانکت تاک بیش از چندصد نفر از برترین متخصصان داخل کشور، دانش آموزان سمپاد، نفرات برتر المپیاد و رتبه های برتر کنکور با برترین متخصصان ایرانی بازگشته به کشور در جهت ارائه مدل مهاجرت هدف­مند برای با برنامه بازگشت و مدلی موفق آشنا شدند.

با برگزاری بیش از 9 تور فناورانه در سال جاری بیش از 450 نفر از برترین متخصصان ایرانی بازگشته و علاقه­‌مند به راه‌­اندازی کسب و کار و دارای طرح و ایده با مدیران ارشد برترین شرکت­های حوزه انرژی، خودرو، صنعت نانو، صنعت برق و … و نحوه فعالیت و تجربه های موفق ایشان در کشور آشنا شدند.

جهت مشاهده اینفوگراف با کیفیت اصلی روی آن کلیک نمایید.

info connect 01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا