از «شهر فرنگ» تا هدست ویژن پرو اپل!

میل به حضور در دنیایی مجازی از روزگاران قدیم همواره در بشر وجود داشته است. دورانی که خبری از تلویزیون، رایانه، تبلت، گوشی و سایر وسایل نبود، اما ناگهان دستگاهی سر از خیابان‌ها درآورد که می‌گفتند آدم‌ها را به دور دنیا یا شهر قصه‌ها و رویاها می‌برد. نامش را در ایران «شهر فرنگ» گذاشتند. از آن دوران ۱۵۰ سال می‌گذرد و شرکت اپل این روزها در لبه تکنولوژی، مردم جهان را به شهر فرنگ تازه‌ای دعوت کرده است.

 

ویژن پرو(Vision Pro)، اولین محصول جدید ارائه شده توسط اپل طی هفت سال اخیر، در روزهای اخیر به طور رسمی در فروشگاه‌ها عرضه شد و طوفانی در دنیای فناوری به پا کرد. این هدست واقعیت مجازی که وعده یکی از خلاقانه‌ترین محصولات فناوری در سال‌های اخیر را می‌دهد تنها کمی پس از عرضه توسط بسیاری از افراد در محیط‌های عمومی مورد استفاده قرار گرفت و فیلم‌های زیادی از آنها در فضای مجازی پخش شد و بسیاری از افراد مشهور در حوزه فناوری شروع به تحلیل و بررسی آن کردند.

پیش از آنکه نگاهی به قابلیت‌ها و ویژگی‌های این هدست فناورانه جدید بیاندازیم به صبح روز جمعه باز می‌گردیم و پا به فروشگاه پرچمدار اپل در شهر نیویورک می‌گذاریم که تیم کوک(Tim Cook)، مدیر عامل شرکت اپل در آن از مشتریان منتظر در فروشگاه استقبال کرد. حدود ۲۰۰ نفر قبل از عرضه ساعت هشت صبح در صف ایستاده بودند و اولین خریدار این هدست فناورانه با تشویق سایر حضار روبرو شد.

62908652

تیم کوک مدت‌هاست که از پتانسیل واقعیت افزوده برای کمک به مردم برای برقراری ارتباط و همکاری صحبت کرده است. اکنون هدست اپل ثابت کرده است که می‌تواند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را با هم ترکیب کند. این فناوری‌ تصاویر مجازی را روی پس زمینه‌ای از دنیای واقعی قرار می‌دهد.

پیش از عرضه، کوک آن را «پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیکی مصرفی که تاکنون ساخته شده است» نامید.

این هدست یک رایانه ۳۴۹۹ دلاری است که روی صورت کاربر قرار می‌گیرد و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد و لنزهای پزشکی نیز برای این دستگاه با قیمت ۱۴۹ دلار در دسترس خواهند بود.

به گزارش نیویورک تایمز، هنگامی که لوازم جانبی اضافی مانند کیف مسافرتی ۲۰۰ دلاری و نگهدارنده بسته باتری ۵۰ دلاری آن را نیز نظر بگیرید، ممکن است هزینه خرید این هدست تا ۴۶۰۰ دلار افزایش یابد.

ویژن پرو در ابتدا دارای اپلیکیشن‌های محدودی است و از یک باتری به اندازه یک آیفون استفاده می‌کند و با یک بار شارژ حدود ۲.۵ ساعت عمر باتری خواهد داشت.

با این حال، وقتی صحبت از تماشای ویدیوهای همه جانبه و تعامل با دنیای اطراف می‌شود، این هدست یک تجربه بی‌نظیر فراهم می‌کند. به ندرت می‌توان فناوری جدیدی را پیدا کرد که تا این اندازه پیشگامانه به نظر برسد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا