نقشه راه توسعه صادرات و پلتفرم تخصصی صادرات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی ایران رونمایی شد

با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری از نقشه راه توسعه صادرات و پلتفرم تخصصی صادرات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی ایران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، یکی از برنامه های ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان ماشین سازی و تجهیزات صنعتی پیشرفته، توسعه بازار خارجی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی کشور است.

همچنین انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) با حمایت ستاد، مطالعه گسترده ای در بازار کشورهای هدف، مقررات و تعرفه گذاری، نیاز بازار، توانمندی واحدهای تولیدی کشور و …. را انجام داده و نقشه راه توسعه صادرات این محصولات تدوین شده که در بازدید امروز معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از این نقشه راه و پلتفرم تخصصی صادرات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی ایران که در توسعه صادرات این محصولات نقش کلیدی و مهمی ایفا خواهد کرد، رونمایی کرد.

روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور طی سخنانی در این مراسم، “صنعت ماشین سازی و تجهیزات” را مادر همه صنایع خواند و افزود: باید تمام عیار کمک کرد تا شرکت‌های توانمند که می‌توانند آبروی صنعت قطعه‌سازی، تجهیزسازی و ماشین سازی کشور را حفظ کنند در بازی صادرات ورود کنند. به گفته او، حضور در بازارهای خارج از کشور به معنای ارتقای سطح رقابت پذیری کالاهای ساخت ایران با محصولات کشورهای توسعه یافته است.

وی در پایان ابراز کرد: امیدواریم به واسطه تجربیات اعضای انجمن و کمک به تازه‌ واردها، در آینده شاهد سهم حداقل ۳۰ درصدی حوزه ماشین و تجهیزات در بازار صادراتی مجموعه دانش‌بنیان‌‌های کشور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا