همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور افزایش می‌یابد؛ سرمایه‌گذاران حمایت کردند

رویدادی برای جذب ایده‌های فناورانه و نوآورانه جذب بیشتر همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور برگزار شد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری رویداد برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل کشور برگزار شد حمایت کرد تا این همکاری‌ها افزایش یابد. این رویداد با هدف حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه برگزار شد و تاکنون 3 طرح موفق به جذب سرمایه شدند.

سید علی حسینی معاون سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برگزاری این رویداد، گفت: رویداد برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، برگزار شد تا فرصتی در اختیار متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور برای ارائه دستاوردها و محصولات قرار دهد.

وی افزود: در این رویداد که به شکل آنلاین برگزار شد طرح‌های نوآورانه موفق به جذب سرمایه‌گذار شدند. آشنایی متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با توانمندی‌های پایگاه‌های همکار از دیگر اهداف اجرای این رویداد بود.

به گفته حسینی، دریافت پیشنهادات و چالش‌های پیش روی این متخصصان، سرمایه‌گذاران و سایر نهادها به منظور ارتقای این برنامه نیز مدنظر قرار داشت. در این رویداد ١٣ طرح و محصول در موضوعات مختلف شامل برق و الکترونیک، علوم پزشکی، فناوری اطلاعات، فین‌تک و غیره ارائه شد.

معاون سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اجرای برنامه همکاری با محققان و نخبگان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، بیان کرد: این برنامه از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و پلی برای ارتباط میان کارآفرینان ایرانی مقیم خارج با مراکز رشد با پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا