نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه 21 خردادماه آغاز به کار می‌کند

نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) 21 تا 22 خردادماه سال جاری همزمان با هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس 2019) به همت معاونت علمی و فناوری ریات جمهوری در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي و نمایشگاه بين‌المللي تهران برگزار می شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سيد احمدرضا علائي طباطبائي دبیر نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه با اشاره به میزبانی ایران برای برگزاری این مجمع، گفت: كميسيون اقتصادي اجتماعي آسيا اقيانوسيه سازمان ملل (اسكاپ-ESCAP)، یکی از نهادهای تابعه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) است.

وی افزود: این شورا که یکی از ۵ رکن اصلی سازمان ملل متحد به شمار می‌آید، دارای ماموریت گسترده در حوزه اجتماعی و اقتصادی است و از نهادهای تخصصی و منطقه‌ای مختلف تشکیل شده است. شوراي مذكور در هر قاره یک آژانس منطقه‌ای دارد و ماموریت آن در آسیا و اقیانوسیه به اسکاپ داده شده است که دفتر منطقه‌ای آن در بانکوک (تایلند) قرار دارد.

بنا به گفته علائی، با توجه به ظرفيت‌هاي موجود كشور در حوزه نوآوري و فناوري و با عنايت به ماموريتهاي اسكاپ، پیشنهاد برگزاری مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه (APIF) در سال گذشته توسط مركز تعاملات بين‌‌المللي علم و فناوري معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري به اسكاپ ارائه شد.

وی همچنین تصریح کرد: با پيگيري‌هاي بعدي، این پیشنهاد تصویب و مقرر شد تا نخستین مجمع در سال جاری و به میزبانی مشترك معاونت علمي و فناوري و اسكاپ طي روزهاي 21 و ۲۲ خردادماه در تهران برگزار شود.

علائی ادامه داد: افتتاحيه رويداد مذكور 21 خردادماه در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي با حضور وزراي علم و فناوري و نمايندگان 62 كشور عضو اسكاپ و روساي سازمانهاي بين‌المللي مرتبط برگزار خواهد شد. نشست‌هاي تخصصي آن نیز طي روزهاي 21 و 22 خرداد، همزمان با هشتمين نمايشگاه بين‌المللي فناوري و نوآوري (اينوتكس) در محل دائمی نمایشگاه‌های بين‌المللي تهران برگزار می‌شود.

به گفته وی، در این مجمع، برگزاری 6 نشست تخصصی با موضوعات «خط‌مشی دولتها در ارتقای استارتاپها»، «زنان، نوآوري و فناوري»، «پارک‌ها و مراکز رشد فناوری»، «سرمایه‌گذاری در فناوری و نوآوري»، «نوآوري‌هاي برخاسته از بستر جامعه» و «تاثير همكاري‌هاي جنوب – جنوب در ارتقاي سطح علم، فناوري و نوآوري» با حضور چهره‌هاي بين‌المللي مطرح در دستور كار خواهد بود.

علائی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) 21 تا 22 خردادماه سال جاری توسط مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا