ورود محصولات ایران‌ساخت به بازار جهانی؛ صادرات کاتالیست‌های صنعتی شتاب گرفت

شرکتی دانش‌بنیان با تولید کاتالیست‌های باکیفیت و صادرات آن به بازارهای جهانی، عنوان صادرکننده برتر را از آن خود کرد.

روز ملی صادرات 1400 برای زیست بوم فناوری و نوآوری کشور اتفاقی خوب رقم زد و آن هم انتخاب شرکتی دانش‌بنیان به عنوان صادرکننده برتر سال بود. شرکتی پیشگام در تولید کاتالیست‌های کاربردی در صنایع فولاد، پتروشیمی و پالایش کشور.

کاتالیست به عنوان یک کالای استراتژیک شناخته می شود و فعالیت شرکت های پتروشیمی، پالایشی و فولاد وابستگی شدیدی به این کالای تکنولوژی پیشرفته دارد، به طوری که شرکت‌های صاحب این دانش فنی در جهان کمتر از 10 کشور است که با فعالیت های شرکت نفت و گاز سرو،  صنعت نوین کاتالیست در ایران نیز از دو دهه گذشته نهادینه و ایران ساخت شد.

صادرات کاتالیست ایران ساخت برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی و پالایش توسط شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو به ثمر نشست و یکی از پالایشگاه های کشورهای همسایه در حال حاضر با یکی از پیچیده ترین کاتالیست های ایرانی تولیدی شرکت نفت و گاز سرو (کاتالیست low temperature shift catalyst ) فعالیت می‌کند.

این درحالی است که در شرایط تحریم‌ها و در حضور بزرگترین و قدرتمندترین برندهای تولیدکننده کاتالیست جهان، این شرکت دانش بنیان با تکیه بر کیفیت محصولات خود، توانست این شرکت های بزرگ را پشت سر بگذارد و دروازه ای جدید از بازارهای جهانی را به روی کشور ایران و صنعت نوین کاتالیست باز کند. به طوری که خبرها حاکی از تداوم این مسیر در سال جدید و دست یابی این شرکت به بازارهای جدید در کشورهای دیگر دارد.

صنعت 100 ساله نفت ایران، به کاتالسیت وابستگی شدیدی داشت و این محصول پیش از این وارد می شد که شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو توانست با دستیابی به دانش فنی این کالای پیشرفته، تولید این محصولات را ایران ساخت کرده و در دوران سخت تحریم، شرایط فعالیت شرکت های فولادی، پتروشیمی و پالایش کشور را فراهم و به صادرات آن نیز ورود کند.

در حال حاضر شرکت دانش بنیان سرو با فراهم کردن فضای تولیدی برای اشتغال بیش از 500 نفر از متخصصان و دانشمندان برتر کشور و تولید بیش از30 نوع محصول برای فرآیندهای تولیدی ایران ساخت از جمله «اولفین»، «متانول»، «اوه و امونیاک در صنعت پتروشیمی»، «کاتالیست های فرآیند تولید فرمالدهید در صنایع پایین دست پتروشیمی»، «تولید کاتالیست‌های فرآیند گاز هیدروژن در حوزه پالایش نفت» و «تولید کاتالیست‌های آهن اسفنجی در صنعت فولاد» فعالیت گسترده‌ای دارد و این حرکت رو به جلو را با هدف تکمیل زنجیره کاتالیست‌های مصرفی صنایع کشور و رقابت با شرکت های بزرگ در بازارهای خارجی حفظ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا