تعداد کاربران ۵G در چین به ۴۹۷ میلیون نفر رسید

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرده است که این کشور تاکنون بیش از ۱.۳ میلیون ایستگاه پایه ۵G راه‌اندازی کرده است. همچنین تعداد کاربران ۵G در چین به ۴۹۷ میلیون نفر رسیده است.

 

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرده است که این کشور تاکنون بیش از 1.3 میلیون ایستگاه پایه 5G راه‌اندازی کرده است.

“شیائو یاکینگ” وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین دیروز گفت: تعداد کاربران 5G در چین به 497 میلیون نفر رسیده است. چین در سال 2022 فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات خود را بیشتر تقویت خواهد کرد و ساخت خدمات 5G و شبکه‌های فیبر نوری گیگابیتی را به شیوه‌ای پایدار و منظم پیش خواهد برد.

براساس دستورالعملی که در ماه جولای منتشر شد، چین انتظار دارد تا سال 2023 تعداد کاربران 5G از مرز 560 میلیون نفر فراتر رود. طبق این دستورالعمل، انتظار می‌رود تا آن زمان، بیش از 40 درصد از کاربران تلفن همراه شخصی از شبکه 5G استفاده کنند و هر 10000 نفر در چین از بیش از 18 ایستگاه پایه 5G بهره خواهند برد.

سرعت شبکه تلفن همراه چین در بین 139 کشور و منطقه در رتبه چهارم قرار دارد. هدف چین ساخت حداقل 600000 ایستگاه پایه 5G در سال 2021 بوده است و این وزارتخانه تمرکز و رویکرد خود را از “پوشش و محبوبیت” شبکه به “بهبود سرعت و کیفیت” تغییر می‌دهد؛ طبق برنامه MIIT، این کشور همچنین قصد دارد زیرساخت شبکه “دو گیگابایتی” را پوشش دهد که مناطق شهری و شهرهایی را که شرایط در آن فراهم است را پوشش دهد و پوشش عمیق شبکه های 5G را به روشی منظم ارتقا بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا