تقویت توان صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان؛ حضور محصولات فناورانه ایرانی در بازارهای جهانی افزایش می‌یابد

با توجه به فروکش کردن شیوع بیماری کرونا و رفع برخی مشکلات، قرار است، صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان با اقدامات حمایتی افزایش یابد.

 

تا پایان امسال، چند برنامه ملی برای ارائه حمایت‌های ویژه صادراتی از شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی می‌شود و توانمندی شرکت‌ها و نیاز بازار جهانی برای فروش این محصولات سنجیده شود تا در صورت نیاز، توانمندی آنها با ارائه حمایت‌های مادی و معنوی توانایی صادراتی تقویت شود.

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف بازارسازی برای محصولات با کیفیت ایران‌ساخت، در تلاش است تا در کنار تامین بازار داخلی آنها، مسیر صادرات و فروش این محصولات به دیگر کشورها را نیز هموار کند.

مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این برنامه‌ها می‌گوید: برای اجرایی شدن این کار، بسته‌ها و خطوط حمایتی ویژه‌ای طراحی کرده‌ایم که به شرکت‌های توانمند صادراتی ارائه خواهد شد.

وی همچنین بیان می‌کند: این کار را با همکاری دیگر نهادهای مرتبط انجام خواهیم داد و توان صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت می‌کنیم. کاری که کیفیت محصولات تولیدی و رقابت میان آنها را بیشتر می کند.

به گفته مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این کار در قالب، ارائه حمایت‌های مالی، خدمات مشاوره‌، ایجاد بازار، تبلیغات، بازاریابی، یافتن سرمایه‌گذار و غیره اجرایی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا