پلتفرم ایرانی آنلاین فروش چندزبانه؛ قابلیت اتصال به سرویسهای داخلی و خارجی
یک شرکت دانشبنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس موفق به طراحی پلتفرم آنلاین مارکت پِلیس (Market place) چند زبانه به عنوان بستری برای معرفی و فروش کالا و خدمات انواع تامینکنندگان شد. با توجه به اینکه برای معرفی محصولات دانشبنیان فضایی به جز شرکت در نمایشگاههای مورد حمایت صندوق نوآوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود ندارد، مارکت پِلیس سه زبانه با اتصال به درگاههای بانکی و پستی و نیز سرویسهای داخلی و خارجی به شرکتها کمک میکند تا محصولات خود را معرفی کنند.
“الهام معینپور” مدیرعامل شرکت دانشبنیان “توسعه فناوریهای اطلاعات و ارتباطات رویانافزار مبتکر” در مورد جزئیات فعالیتهای این شرکت گفت: این شرکت فعالیت خود را از سال 83 در حوزه IT و ICT آغاز و در سال 94 دانشبنیان شد که با توجه به تولید انواع نرمافزارهای دانشبنیان، توانست سهمی از کسب و کار کشور در حوزه IT را به خود اختصاص دهد.
وی با بیان اینکه شرکت ما نرمافزارهای مورد نیاز ادارات، سازمانها، وزارتخانهها و بخشهای خصوصی را به شکل سفارشی طراحی و در اختیارشان قرار میدهد، اظهار کرد: بخش دیگر شرکت ما در زمینه تجاریسازی محصولات شرکتهای فناور و دانشبنیان و ارائه خدمات کارگزاری به این شرکتها فعالیت میکند.
مدیرعامل این شرکت دانشبنیان، دلیل ورود این شرکت به حوزه تجاریسازی محصولات دانشبنیانها را فقدان فضای متمرکز و یکپارچه برای معرفی و فروش محصولات شرکتهای دانشبنیان در کشور اعلام کرد و گفت: بر این اساس تصمیم به طراحی “مارکت پِلِیس” چند زبانه با فیلترهای خاص گرفتیم که شامل شرکتها به عنوان تامینکنندگان از یکسو و خریداران از سوی دیگر میشود.
معینپور در مورد ویژگیهای “مارکت پِلِیس” سه زبانه نیز گفت: در حال حاضر این محصول به زبانهای انگلیسی ، فارسی و عربی بر روی سایت قرار گرفته و شرکتهای دانشبنیان میتوانند با ورود به این مارکت پِلیس، محصولات و خدمات خود را به چندین روش مختلف ثبت و معرفی کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه برای معرفی محصولات دانشبنیان فضایی به جز شرکت در نمایشگاههای مورد حمایت صندوق نوآوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود ندارد، مارکت پِلیس سه زبانه با اتصال به درگاههای بانکی و پستی و نیز سرویسهای داخلی و خارجی به شرکتها کمک میکند تا محصولات خود را معرفی کنند.
مدیرعامل این شرکت دانشبنیان ادامه داد: ما درگاههای بانکی و پستی را به صورت اختصاصی در اختیار هر یک از شرکتها قرار دادهایم که میتوانند موضوع فروش و ارسال کالا و سایر فعالیتهای خود را در آن مدیریت کنند.
وی نقطه قوت این “مارکت پِلِیس” (Market place) را نسبت به نمونههایی مشابه داخلی چند زبانه بودن آن، اختصاص شناسه وب اختصاصی برای هر تامینکننده به صورت یکتا (شرکتها صفحه اختصاصی و جداگانه از بقیه داشته و میتوانند تمام موارد صفحه خود اعم از طراحی، راههای ارتباطی و ….را مدیریت کنند)، تعامل مستقیم تامینکنندگان با خریداران با نظارت ادمین اصلی پلتفرم، قرارگیری در فهرست فروشندگان در گروه تخصصی مرتبط، استفاده از سرویسهای متعدد فراهم شده توسط پودینیس جهت فروش و انتقال کالا (اختصاص گیتوی شخصی برای هر تامینکننده با امکان مدیریت و رصد ارسال کالاها از طریق پنل)، پنل مدیریت با ویژگیهای مدیریتی خاص و محیط حرفهای و امکان معرفی و فروش خدمات و کالا به چندین زبان زنده با توجه به نیاز تامینکنندهها اعلام کرد.