اخبار اقتصادی شانگهای چین؛ هفته سوم دی ماه 1400

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی شانگهای در هفته سوم دی ماه 1400 مندرج در رسانه‌های حوزه شرق چین به شرح زیر ارائه می‌گردد:

 

برگزاری مسابقه نوآوری استعدادها و کارآفرینی در استان جیانگسو

مرحله پایانی نهمین مسابقه نوآوری استعدادها و کارآفرینی استان جیانگسو اخیرا در شهر چانگژو برگزار شد. این رقابت در دو بخش نوآوری و کارآفرینی و همتایابی نیازمندی‌ها برگزار شد.

جایزه این مسابقه بیش از یک میلیارد یوآن است و 123 شرکت کننده در مرحله فینال حضور داشتند که رده اول، دوم و سوم به 38 شرکت کننده تعلق گرفت. مسابقه امسال بر خوشه‌های تولیدی پیشرفته استان جیانگسو، زنجیره‌های صنعتی رقابتی، مشکلات تحقیقی، به روز رسانی فنی نیازمندی‌های شرکتهای‌های- تک در این استان تمرکز داشت. در این رویداد 112 نیاز مرتبط از سوی موسسه‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهها برای رقابت معرفی شدند. این رویداد در حمایت از پروژه‌ها و خدمات مرتبط، همتایابی، سرمایه گذاری مشترک و غیره در استان جیانگسو ایفای نقش می‌کند.

درآمد 1.98 میلیارد دلاری گردشگری شانگهای در تعطیلات سال نو میلادی

شانگهای در طول سه روز تعطیلات سال نو میلادی شاهد بازدید 5.17 میلیون بازدید کننده بود و میانگین رزرو هتل ها در این بازه زمانی در این شهر حدود 55 درصد بود.

به گزارش اداره فرهنگ و گردشگری شانگهای این شهر در طول تعطیلات سال نو میلادی حدود 1.98 میلیارد دلار درآمد کسب نمود. این در حالی است که در این بازه زمانی بمنظور کنترل کووید-19 سیاست های کنترلی بطور دقیق در این شهر پیاده می‌شد. تمامی افراد ملزم به پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بودند. لازم بذکر است که علاوه بر مناطق شهری شانگهای، مناطق روستایی این شهر نیز میزبان گردشگران بودند و حدود 300 هزار گردشگر از نواحی روستایی این شهر بازدید نمودند.

در شهر شانگهای بیش از 170 جاذبه گردشگری وجود دارد که در طول تعطیلات سال نو، میزبان 2.26 میلیون گردشگر بودند که در مقایسه با سال گذشته 19 درصد رشد کرده است. در این میان برج مروارید (Oriental Pearl TV Tower) با 9 درصد رشد نسبت به سال گذشته، 15800 گردشگر را جذب نمود و پارک وحش حیوانات شانگهای (Shanghai Wild Animal Park) نیز شاهد حضور 25 هزار گردشگر بود که بیانگر رشد 125 درصدی می‌باشد.

بودجه 113 میلیارد دلاری در صنعت ورزش در استان جیانگسو

بر اساس یک طرح استانی در خصوص توسعه ورزش در چهاردهمین برنامه 5 ساله (2021-2025)، استان جیانگسو قصد دارد که تا سال 2025 حدود 113 میلیارد دلار در صنعت ورزش در این استان سرمایه گذاری کند.

این برنامه شاخص هایی را برای توسعه ورزش در 5 بُعد معرفی می‌کند. این پنج بعد عبارتند از: نمایش معیار توسعه، کیفیت و سود، سطح مصرف، خدمات عمومی و ساخت پلتفورم. در طول چهاردهمین برنامه 5 ساله، استان جیانسگو قصد دارد که بودجه ورزش مناطق شهری و روستایی را به 300 میلیارد یوآن (حدود 47 میلیارد دلار) برساند که مصرف سرانه ورزشی حدود 3500 یوآن (تقریبا 550 دلار) خواهد بود. این استان همچنین تلاش می‌کند که سه لغایت پنج شرکت ثبت شده در بازار سهام در زمینه ورزشی را تأسیس نماید.

استان جیانگسو تلاش می‌کند که مدل جدیدی از توسعه سلامت را معرفی کند که شامل هماهنگی بین ورزش ها و دپارتمان‌های ورزشی در این استان باشد و تمام جامعه را نیز درگیر ورزش می نماید. استان جیانگسو برای توسعه ورزش جوانان، نیروهای اجتماعی را برای دوره‌های ورزشی پس از مدرسه، رقابت و فعالیت های ورزشی بسیج خواهد نمود.

افزایش وامهای یوآنی در منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه

حجم وام های یوآنی در منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه در ماه نوامبر به 69 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته 14.77 میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گزارش شعبه مرکزی بانک مرکزی چین در شانگهای، تراز وام ها در این منطقه در آخر ماه نوامبر حدود 7.79 تریلیون دلار بود که 14.2 درصد بالاتر از بازه زمانی مشابه در سال گذشته بود. تراز وامها با ارز خارجی در آخر ماه نوامبر به 199.4 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته 18.8 درصد افزایش پیدا کرد. تراز ذخایر منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه نیز در آخر ماه نوامبر به 9.45 تریلیون دلار رسید که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته 9.3 درصد افزایش یافت.

منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه شامل کلانشهر شانگهای و استان‌های جیانگسو، ججیانگ و آنخویی می‌شود.

بیش از 70 هزار شرکت کوچک و متوسط در استان جیانگسو

بر اساس گزارش دپارتمان علم و فناوری استان جیانگسو، تعداد شرکتهای‌های- تک کوچک و متوسط (SME) در سال 2021 در این استان از 70 هزار شرکت عبور کرده است و با افزایش 79.3 درصدی در طول یک سال به تعداد 72261 SME رسیده است. این استان به این لحاظ در رتبه اول در چین قرار دارد.

هر کدام از این شرکتها بطور میانگین دارای 10.9 حق مالکیت معنوی می‌باشند که در مقایسه با سال 2020 بیانگر افزایش 0.41 درصدی است. در این میان شش شرکت از جمله شرکت Jiangsu Xintai Rock Technology و شرکت Image Sky جایزه ملی نوآوری فناورانه و جایزه ملی پیشرفت علم و فناوری سال 2020 را برنده شدند و نقش مهمی در غلبه بر مشکلات مربوط به حوزه‌های کلیدی فناوری را ایفا نمودند.

استان جیانگسو سیاست های تشویقی نظیر ارائه وام، سوبسید تحقیق و توسعه، سوبسید برای استعدادهای درخشان، سیاست مالیات های ترجیحی و غیره را برای تشویق شرکتهای کوچک و متوسط در این استان پیش رو گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا