برنامه‌های چین برای تقویت علمی و فناوری

به گزارش chinadaily، چین ظرفیت نوآوری‌های علمی و فناوری خود را با برنامه اقدام حمایت از تحقیقات پایه و اصلاحات نهادی افزایش خواهد داد.

با نگاهی به دستاوردهای سال گذشته، می‌توان دریافت که ظرفیت‌های استراتژیک علمی و فناوری چین گسترش زیادی داشته است و پیشرفت‌های اصلی در تحقیقات و فناوری‌های کلیدی در زمینه‌هایی نظیر فضاپیماهای سرنشین دار، اکتشاف مریخ، اکتشاف منابع، پروژه‌های انرژی و سایر حوزه‌ها بوده است.

دولت چین توسعه آزمایشگاه‌های ملی را سرعت و اجرای برنامه‌های بزرگ علم و فناوری خود را ارتقا بخشیده است. کمک‌های مالی دولت از تحقیقات علمی و فناوری نیز افزایش داشته که این اقدام به مؤسسات قدرت تصمیم‌گیری بیشتری در زمینه تحقیقات آن‌ها اعطا می‌کند.

اجرای کامل سیاست‌های علمی و فناوری، کلیدی برای تکمیل اهداف توسعه‌ای امسال خواهد بود. چین برنامه اقدام ۱۰ ساله در زمینه تحقیقات پایه را برای تضمین حمایت بلندمدت از این تحقیقات ادامه خواهد داد.

برنامه اقدام سه ساله برای اصلاح نظام مدیریت علم و فناوری ملی نیز اجرا خواهد شد. اهداف دیگر این برنامه شامل تقویت توانمندی‌های علمی و فناوری استراتژیک ملی، افزایش قدرت آزمایشگاه‌ها، گسترش اصلاحات نهادهای تحقیقاتی و بهبود پروژه‌های بزرگ علم و فناوری و مدیریت آن‌ها می‌شود.

دولت‌های محلی نیز برای تأمین مالی در زمینه علم و فناوری و ترویج نوآوری با ویژگی‌های منطقه‌ای متمایز خود تلاش می‌کنند.

در همین حال، چین مشارکت در همکاری‌های بین‌المللی علمی و فناوری را ادامه خواهد داد و برای ایجاد مراکز استعداد و قطب‌های نوآوری با اهمیت جهانی تلاش بیشتری خواهد کرد.

پکن همچنین مؤسسات و مکانیسم‌هایی را برای پیشرفت استعدادها تقویت می‌کند و حمایت بیشتری از محققین جوان خواهد کرد و افراد برجسته را تشویق می‌کند تا خود را وقف تحقیقات کنند و ظرفیت‌های خود را درک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا