روسیه برای تأمین میکروچیپ کارت‌های بانکی به سراغ چین می‌رود

به نقل از scmp، روسیه به‌منظور دور زدن تحریم‌های غربی به سراغ تولیدکنندگان میکروچیپ در چین می‌رود تا به افزایش تقاضای کارت‌بانکی سیستم پرداختی Mir در کشورش پاسخ دهد.

تحریم‌های غربی علیه روسیه که به دنبال جنگ اکراین اعمال شده، ارتباط مسکو با نظام مالی جهانی و حدود نیمی از ذخایر ۶۴۰ میلیاردی طلا و ارز خارجی این کشور را متوقف کرده است.

روسیه با کمبود میکروچیپ مواجه شده چراکه تولیدکنندگان آسیایی پس از همه‌گیری کرونا، تولیدات خود را متوقف کرده‌اند و تأمین‌کنندگان اروپایی نیز به دلیل تحریم‌ها، با مسکو همکاری نمی‌کنند. به همین دلیل مقامات بانکی روس به تأمین‌کنندگان چینی رو آورده‌اند و در حال گفت‌وگو با آن‌ها و دریافت و صدور گواهینامه‌های لازم هستند، جزییات بیشتری در این باره اعلام نشده است.

برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های روسی به سیستم مالی جهانی سوئیفت دسترسی ندارند و کارت‌های اعتباری بین‌المللی ویزا و مسترکارت خدمات خود را در حساب‌های روسی متوقف کرده‌اند. ارتباط Mir با درگاه پرداخت اپل نیز از ماه پیش قطع شده است. به همین دلیل بانک‌های روسیه با افزایش تقاضا برای کارت‌های داخلی مواجه شده‌اند.

کارت‌های Mir در برخی بانک‌های ترکیه، ویتنام، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و گرجستان و مناطق اوستیای جنوبی و آبخازیا نیز پذیرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا