برگزاری همایش تجاری-فناوری جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در سلیمانیه

همایش تجاری-فناوری جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق، پیش از ظهر دوشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ با مشارکت ۳۳ شرکت دانش بنیان ایرانی و بیش از ۱۰۰ شرکت و بازرگان از اقلیم کردستان در هتل تایتانیک سلیمانیه برگزار گردید.

در مراسم افتتاحیه این همایش که با پوشش گسترده رسانه‌های اقلیم کردستان همراه بود؛ مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم به توسعه روابط با همسایگان و بویژه با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال “تولید دانش بنیان و اشتغال” از سوی مقام معظم رهبری، اظهار امیدواری کرد با برگزاری این رویداد مهم و افتتاح مرکز تجارت و خانه نوآوری و فناوری ایران در سلیمانیه (iHiT) با حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در حوزه‌های مختلف سلامت، فناوری اطلاعات، صنعت، کشاورزی و … شاهد ارتقاء سطح روابط اقتصادی و تجاری ایران با عراق و اقلیم کردستان باشیم.

WhatsApp Image 2022 07 04 at 7.00.31 PM

مهدی قلعه نوی، رئیس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصاد دانش بنیان و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور تولیدات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در بازارهای بین‌المللی را تشریح کرد و با اشاره به برنامه افتتاح مرکز تجارت و خانه نوآوری و فناوری ایران در سلیمانیه (iHiT) به عنوان ششمین خانه نوآوری و فناوری ایران در خارج از کشور، امادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال دانش فنی و فناوری پیشرفته در حوزه‌های مختلف‌ به عراق و اقلیم کردستان را اعلام کرد.

WhatsApp Image 2022 07 04 at 7.00.31 PM 2
در ادامه نایب رئیس اول اتاق بازرگانی سلیمانیه، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان و رئیس اتاق بازرگانی حلبچه، طی سخنانی با اشاره به روابط دیرینه تاریخی، فرهنگی، دینی، زبانی و …. میان اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران، داشتن مرزهای طولانی مشترک و فعالیت ۶ مرز مشترک میان ایران با حوزه سلیمانیه، ظرفیت‌های اقتصادی استان‌های سلیمانیه و حلبچه و …، از حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران استقبال کردند.

در ادامه این همایش، مدیران و نمایندگان ۳۳ شرکت دانش بنیان ایرانی در مذاکرات رو در روی تجاری با همتایان خود از اقلیم کردستان، زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا