امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان مناطق آزاد

به‌مناسبت هفته دولت تفاهم‌نامه‌ای با هدف توسعه اکوسیستم نوآوری در مناطق آزاد و ویژه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان مناطق آزاد و ویژه امضاء گردید.

این مراسم در روز یکشنبه 06/06/1401  باحضور دکتر  سورنا ستاری و دکتر سعید محمد و چندتن از مدیران دو مجموعه برگزار گردید.

Q6A0127

در ابتدای مراسم سعید محمد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت هفته دولت گفت: هم‌اکنون 2500 واحد صنعتی در مناطق آزاد فعال می‌باشد و برای اولین بار در طول سه‌دهه گذشته، تراز تجاری این مناطق در سال 1400 مثبت گردید. محمد ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل مناطق آزاد گفتند: یه‌دنبال این هستیم اکوسیستم نوآوری در این مناطق به معنی واقعی کلمه توسعه یابد. وی افزود: با توجه به مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی، تاکنون 3500 میلیارد تومان در این مناطق سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته است.

Q6A0113

در ادامه این مراسم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن تشکر از همراهی سازمان مناطق آزاد در این خصوص گفت: هم‌اکنون اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل به بخش مهمی از اقتصاد ایران شده است و برای توسعه این اقتصاد ناچار به توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. وی در ادامه گفت: علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته، هنوز در مناطق آزاد و ویژه اکوسیستم نوآوری تشکیل نشده است.

Q6A0164

در انتهای مراسم خانم میرزائی معاون دفتر برنامه‌ریزی و توسعه مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اجرائی‌سازی تفاهم‌نامه مذکور گفت: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه اکوسیستم نوآوری در مناطق آزاد-ویژه و تسهیل صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در 5 محور:

1-  استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق.
2- جذب سرمایه خارجی و تولید مشترک با شرکت‌های خارجی.
3- تسهیل شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق.
4- عرضه محصولات دانش‌بنیان و خلاق به تجار خارجی.
5- راه‌اندازی خانه‌های خلاق و نوآوری تهیه گردیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا