وضعیت اکوسیستم‌های نوآورانه در سال 2022 در نقاط مختلف جهان

دنیای شرکت‌های نوپا (استارتآپ‌های) فناوری در حال تغییر است. مهمتر از همه، شرکت‌های نوپا فعال در فناوری در حال تغییر جهان هستند.

در این نسخه از گزارش startup genome شاهد تغییر شگرفی در شرکت‌های نوپا در سرار جهان خواهیم بود.
پانادمی کووید 19 باعث تسریع رشد و مهم شدن نقش شرکت‌های نوپا شد. چون تمام کسب و کارها به دنبال ایجاد راه‌حل‌های مجازی و الکترونیکی برای حل و فصل فرآیندهایی بودند که تا دیروز به صورت فیزیکی انجام میشد.
هوش مصنوعی تبدیل به یک خمیر بازی برای ایجاد پیشرفت و بهبود شده است و تقریباً 40 درصد از شرکت‌های نوپا در عرصه فناوری از محصولات هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. حتی اگر خطرات ناشی از بیماری‌های واگیردار کاهش پیدا کند هم هیچ یک از کسب و کارها دست از پیشرفت کردن در زمینه دستاوردهای تازه‌بنیان خود بر نخواهند داشت.
کسب و کارهای نوپا‌ ِ فناور نه تنها ابزاری برای ایجاد تحولات دیجیتال فراهم می‌کنند بلکه خودشان هم در بدنه این تحول قرار دارند.
شرکت‌های نرم افزاری منجر به پراکندگی استعدادها و افراد متخصص در سراسر جهان میشوند. اکوسیستم‌های نوآور علاقه‌مند به جذب مردم از همه جای دنیا می‌باشند اما همچنین امکان عزیمت آنها به نقاط دیگر دنیا را نیز فراهم کرده‌اند. فرد می‌تواند انتخاب کند که می‌خواهد در اکوسیستم نوآورانه کدام منطقه از جهان فعالیت کند. این همان دلیلی است که باعث شده بسیاری از افراد با استعداد از مهندسان و دیگر متخصصان که در “سیلیکون ولی” مشغول به کار بودند به وطن خود بازگردند.
و دقیقا همین اتفاق باعث ارتقا “سیلیکون ولی” و تبدیل شدن آن به یک رابط جهانی بین اکوسیستم‌های نوآوری در نقاط مختلف جهان شده است.

JF GAUTHIER
مدیرعامل و بنیان‌گذار Startup Genome

3150226 550496821

GSER 2022 جامع‌ترین تحقیق جهان در مورد کسب و کارهای نوپا(استارت‌آپ‌ها) است که داده‌های بیش از 3 میلیون شرکت در 280 اکوسیستم مختلف را در خود جای داده است. نوشته بالا در ابتدای این گزارش به نقل از مدیرعامل شرکت Startup Genome منتشر شده است.

اگرچه وضعیت ایران در این گزارش بررسی نشده است، اما توجه به معیارهای ارزیابی و رده‌بندی و سیاست‌های بیان‌شده می‌تواند راهنمایی مناسب برای تدوین و اجرای سیاست‌های توسعه برای شرکت‌ها نوپا کشور باشد.

📥مشاهده نسخه کامل گزارش startup genome 2022

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا