روبات‌هایی که می‌توانند خودشان را مونتاژ کنند!

محققان دانشگاه MIT در حال کار بر روی پروژه‌ بلندپروازانه‌ای هستند که ربات‌هایی را طراحی کنند که به طور موثر بتوانند خودشان را مونتاژ نمایند. این تیم می‌گوید که ایجاد یک ربات خودساز خودگردان که درست و با برنامه به کار بپردازد، هنوز احتیاج به کارهای فراوانی دارد، اما این کار تاکنون نتایج مثبتی را نشان داده است.

در مرکز سیستم، وکسل‌ها (اصطلاحی که از گرافیک کامپیوتری به عاریت گرفته شده است) قرار دارند که نیروی الکتریکی و داده‌هایی را حمل می‌کنند که می‌توانند بین قطعات به اشتراک گذاشته شوند. قطعات پایه ربات را تشکیل می دهند و وکسل های اضافی را قبل از حرکت در شبکه برای مونتاژ بیشتر می گیرند و به هم متصل می کنند.

توسعه سطح مناسبی از هوش برای این سیستم ها یک مشکل بزرگ دارد. ربات ها باید تعیین کنند که چگونه و کجا نمونه‌ای از خود بسازند؛ چه زمانی شروع به ساخت یک ربات جدید کنند؛ و به طور کلی چگونه از ایجاد اختلال با یکدیگر در این فرآیند جلوگیری کنند.

output

در نهایت، تمایل به وجود چنین سیستمی – پس از تکمیل – واضح است. این تیم پیشنهاد می کند که استفاده از ربات ها برای تعیین ساخت بهینه می تواند در زمان زیادی که صرف نمونه سازی می شود صرفه جویی کند. تیم MIT از دلایل کار بر روی این پروژه می‌گوید:

در حالی که علاقه فزاینده ای به ماشین‌های چاپ سه بعدی برای ایجاد خانه‌ها و سازه‌های مسقف وجود دارد، تولید این نوع سازه‌ها خود به ماشین آلات چاپی به بزرگی یا بزرگتر از خود خانه در حال ساخت، نیاز دارند!

در ضمن باید حواسمان باشد که پتانسیل تولید چنین سازه‌هایی(سازه‌هایی که با تکنولوژی چاپ سه بعدی ساخته می‌شوند) که توسط انبوهی از روبات‌های کوچک مونتاژ شوند، می‌تواند مزایایی را به همراه داشته باشد.

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی امریکا هم به پروژههایی که امکان ساخت سازه‌هایی برای حفاظت از ساحل در برابر فرسایش و افزایش سطح دریا را ممکن می‌نماید؛ علاقه مند است.

ترجمه توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری

منبع خبر: MITNews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا