ربات هوش‌مصنوعی‌Chat GPT، دانشگاهیان را با مهارت مقاله‌نویسی خود شگفت‌زده کرد

آخرین ربات چت شرکت OpenAI که توسط ایلان ماسک تأسیس شده است، می تواند داده‌های نادرست را شناسایی کند و از پاسخگویی به درخواست‌های نامناسب خودداری کند.

اساتید دانشگاه، برنامه‌نویسان و روزنامه‌نگاران همه ممکن است ظرف چند سال آینده از کار بیکار شوند! چرا که chat robat جدید شرکت OpenAI که توسط ایلان ماسک تأسیس شده، با توانایی‌هایش در انجام کارهای پیچیده، بسیاری را شگفت زده کرده است.

این سیستم که Chat‌GPT نام دارد، آخرین تکامل از خانواده GPT از دسته هوش مصنوعی‌های تولید متن است.

دو سال پیش، هوش مصنوعی سابق این تیم به اسم  GP3، توانست مقاله‌ای کامل برای گاردین بنویسد؛ Chat‌GPT نه تنها از قابلیت‌های GP3 برخوردار است بلکه قابلیت‌های بیشتری هم دارد.

دن گیلمور، استاد روزنامه‌نگاری دانشگاه ایالتی آریزونا، از این هوش مصنوعی جدید خواست یکی از تکالیفی را که به دانشجویانش داده بود، انجام دهد؛ موضوع تکلیف این است: “به یکی از بستگان خود نامه‌ای با موضوع امنیت و انجام احتیاط لازم در حفظ حریم خصوصی خود در محیط‌های متصل به اینترنت، توصیه‌هایی را ارائه دهید.”

هوش مصنوعی در بخشی از توصیه خود می‌گوید: “اگر در مورد واقعی بودن آدرس یک وب‌سایت یا ایمیل و معتبر بودن آن مطمئن نیستید، می توانید یک جستجوی سریع در اینترنت انجام دهید تا ببینید آیا دیگران هم آن سایت یا ایمیل را به عنوان یک کلاهبرداری گزارش کرده اند یا خیر.”

گیلمور گفت: “اگر این بخشی از نوشته یکی از دانشجوهای من بود؛ به آن نمره خوبی می‌دادم.” او اضافه کرد: ‌”با این روند پیشرفت هوش مصنوعی دانشگاهیان در آینده، دچار چالش‌های بسیار می‌شوند.”

منبع: Gurdian

ترجمه و تدوین توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا