حمایت از طرح‌های هوش مصنوعی سلامت‌محور

سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از طرح‌های هوش مصنوعی سلامت محور حمایت به عمل می‌آورد.

به گزارش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر بنفشه اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی و استفاده از ظرفیت‌های آن در حوزه فناوری سلامت، پژوهش و آموزش در علوم پزشکی بدیهی است. امروزه ضرورت توجه به هوش مصنوعی به خصوص در حوزه بیگ دیتا در دنیا نیز مورد توجه بسیار قرار گرفته است و رویدادهای بسیاری نیز پیرامون این مقوله برگزار می‌شود که هدف عمده آنها شناسایی نخبگان و افراد دارای استعداد در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های حمایتی دفتر توسعه فناوری سلامت پروژه محور است، گفت: اینترنت اشیا (IOT) در تجهیزات پزشکی نیز می‌تواند به افزایش کارایی منجر شود، بنابراین انتظار می‌رود دانشگاه‌ها ایده‌ها و پروپوزال‌هایشان را در مباحت هوش مصنوعی سلامت، بیگ دیتا، اینترنت اشیا و غیره هر چه سریعتر به دفتر توسعه فناوری سلامت در این حوزه ارسال کنند تا پس از انجام بررسی‌های لازم مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: استفاده از فناوری های جدید زمینه را برای ایجاد و تولید محصولات فناورانه‌ هموار می‌کند و ما نیز در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت آمدگی داریم از این حوزه حمایت به عمل آوردیم تا شاهد تولید محصولاتی باشیم که پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و بهره‌وری و کیفیت را نیز در بالاترین سطح خود برآورده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا