رویداد تجاری-فرهنگی مسقط با هدف تسهیل تجارت بی‌واسطه بین ایران و عمان در اصفهان برگزار شد

از سوی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دومین هفته تجاری-فرهنگی مسقط در اصفهان برگزار شد.

 

این رویداد با حضور 40تاجر شاخص عمانی و تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی توسط سه نهاد علمی ایرانی و عمانی،شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، مجموعه نصرالدولیه عمان و دانشگاه دانش پژوهان پیشرو اصفهان، با هدف تسهیل مسیر تجارت بی واسطه بین ایران و عمان از 3 تا 6 خرداد ماه سال جاری برگزار شد.

عمان به دلیل وجود اشتراک تاریخی و فرهنگی با ایران، همواره یکی از شرکای راهبردی تجاری و اقتصادی ایران بوده است.

محمدجواد نصر اصفهانی مدیرعامل شرکت نصرالدولیه عمان در این رابطه گفت: در اولین دوره این رویداد یک هیات تجاری متشکل از 27 تاجر شاخص از اتاق بازرگانی عمان، شهرداری مسقط، مقام‌های دولتی، بازرگانان و شیوخ عمانی جهت آشنایی با توانمندی‌های ایران و اصفهان در زمینه‌های تجاری به ایران سفر کردند. در دومین رویداد نیز ۴۰ نفر از تاجران و مدیران شاخص کشور عمان با توجه به دستاوردهای گذشته و فرصت‌های جدید پیش رو به ایران سفر کردند.

مدیر عامل شرکت نصرالدولیه در مورد رویداد تجاری-فرهنگی مسقط خاطر نشان کرد: حوزه‌های فعالیت، تقاضا و علاقمندی تجار عمانی در دومین هفته تجاری-فرهنگی مسقط برای مذاکرات به این شرح زیر است:

مواد ساختمانی،صنعت کشاورزی،پوشاک،صنعت خودرو،صنعت مواد غذایی، روغن خوراکی و …صنعت برق و الکتریسیته،لوازم خانگی (مبلمان، فرش و …)هتل و هتلداریحوزه پزشکی، سلامت پایدار، داروهای گیاهی، آرایشی و …صنعت نساجی،تدارکات بیمارستان،حوزه آب، صنعت آب شیرین کن و ..صنعت انرژی تجدیدپذیرحوزه طلا و جواهراتو…

ایجاد یک مسیر تجاری بی واسطه با کشورهای دیگر برای خطوط تولیدی و مجموعه‌های دانش بنیان یکی از مهمترین اهداف کشور است. باتوجه به این مساله و در جهت ارتقا جایگاه ایران در بازارهای بین المللی رویداد تجاری-فرهنگی مسقط در اصفهان برگزار شد.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا