انعقاد قراردادهای فناورانه ۹۰ میلیون دلاری ایران و ونزوئلا

مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری طی بازدید سال گذشته هیات فناورانه ونزوئلایی از دستاوردهای ایرانی، اعلام کرد که شرکت های دانش بنیان ایرانی با ونزوئلا چند قرارداد به ارزش حدودی ۹۰ میلیون دلار منعقد کردند.

 

امیرحسین میرآبادی رئیس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: سال گذشته با برپایی یک نمایشگاه از توانمندی ها و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در ونزوئلا، هیات های متعدد ونزوئلایی از این نمایشگاه بازدید کردند و زمینه شکل گیری ارتباطات تجاری فراهم آمد.
وی گفت: همزمان با حضور رئیس جمهور ایران در کاراکاس، نشستی برگزار شد که در آن تجار و فعالان اقتصادی ونزوئلا حضور داشتند. در این نشست، گزارشی در خصوص اقدامات در حوزه علم و فناوری و فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان ارائه شد.
وی ادامه داد: نکته مورد تاکید رئیس جمهور استفاده از ابزار خانه فناوری و نواوری در کاراکاس بود زیرا می تواند از مهم ترین زیرساخت های توسعه همکاری اقتصادی دانش بنیان بین دو کشور باشد.
وی با بیان اینکه در جریان این بازدیدها و نشست ها قراردادهای فناورانه ای بین  ایران و ونزوئلا منعقد شده است، گفت: چند قرارداد به ارزش حدود ۹۰ میلیون دلار بین فناوران ایرانی و ونزوئلایی ها منعقد شده که در زمینه ایستگاه های گاز، تجهیزات مخابراتی، توسعه شبکه فیبر نوری، تجهیزات پزشکی، مکمل های غذایی انسانی و دامی و… بوده است.
معاونت علمی، فناوی و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا