در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران مطرح شد؛ تاکید وزیر بهداشت عراق بر گسترش روابط فناورانه دو کشور در حوزه سلامت

وزیر بهداشت عراق در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران بر گسترش روابط فناورانه دو کشور و تبادل اطلاعات تاکید کرد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر صالح الحسناوی، وزیر بهداشت کشور عراق از خانه نوآوری و فناوری ایران در محل نمایشگاه بین المللی تهران و محصولات شرکتهای فناوری حوزه سلامت، دارو، بهداشت و تجهیزات پزشکی بازدید کرد.
الحسناوی پس از پایان بازدید دو ساعته از خانه نوآوری و فناوری در  نشستی بر  توسعه همکاری های فی مابین تاکید کرد و گفت: فناوری های ایران در حوزه سلامت بسیار پیشرفته و قابل اتکا است.
وی ضمن تشکر از میزبانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: روابط  جمهوری اسلامی ایران و عراق بسیار عمیق است و توسعه روابط دو کشور در حوزه های اقتصادی، تجاری و حوزه سلامت در تحکیم روابط دو کشور تاثیر گذار است.
الحسناوی در ادامه تصریح کرد: در تلاش هستیم تا یاداشت تفاهمی بین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و عراق  در زمینه دارو، ایمنی و بیماری های مسری به امضا برسانیم. همچنین در حوزه ثبت دارو ها و حوزه های مربوط به ثبت غذا علاقمندی هایی وجود دارد و تلاش می شود که این روابط گسترش یابد.
وی افزود: در تلاش برای تحکیم روابط در حوزه های سلامت، تبادل اطلاعات و تجربیات و فناوری ها بین دو کشور هستیم و توسعه همکاری فناورانه را در سازمان بهداشت جهانی مطرح می کنیم.
در ادامه، حیدر تمیمی، مدیر کل بهداشت عمومی وزارت بهداشت عراق گفت: فعالیت هایی در راستای تسهیل ثبت دارو در مدت کوتاه شکل گرفته و ما از انتقال فناوری و تولید در وزارت بهداشت عراق حمایت می کنیم و قرار است تسهیلاتی به بخش دارویی عراق اعطا شود تا خودکفایی شکل گیرد.
وی در ادامه گفت: در تلاش برای استفاده از تکنولوژی ایرانی هم در صنعت و هم در دانشگاههای عراق هستیم و یکی از موضوعات  مورد بحث در این سفر انتقال فناوری در حوزه دارویی  است.
سید مجتبی قدمگاهی، مدیر کل دفتر توسعه کسب‌و‌کار بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ضمن تاکید بر تولید مشترک در حوزه های دارویی گفت: در حوزه گیاهان دارویی، ظرفیت خوبی در کشور و شرکتهای فناور ایرانی  وجود دارد و علاقمندی برای گسترش فعالیت ها در حوزه های تجهیزات پزشکی و انتقال فناوری در شرکتهای دانش بنیان وجود دارد که در این راستا باید سازوکار دولتی استخراج شود و تعاملات بین دو کشور شکل بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا