بازدید دانش آموختگان و متخصصان خارج کشور از توانمندی های صنعت خودرو در تور فناورانه کانکت

تور فناورانه با هدف آشنایی و پیوند متخصصان خارج از کشور با صنایع فعال و متخصصان داخل کشور در حوزه خودرو و استفاده از ظرفیت و توانمندی متخصصان در راستای رفع نیاز و چالش‌های فناورانه موجود در صنایع برگزار شد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سومین رویداد تور فناورانه از روز دوشنبه با بازدید گروهی از دانشجویان و نخبگان دانشگاهی از نمایشگاه تخصصی صنعت خودرو و بازدید و نشست هایی در خانه‌ نوآوری و فناوری ایران (iHiT) آغاز شد و روز سه شنبه 24 مردادماه با حضور متخصصان ایرانی تحصیل‌کرده در خارج از کشور ادامه یافت.

رویدادهای تور فناورانه به همت مرکز توسعه‌ فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با همکاری مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در راستای آشنایی متخصصان و نخبگان دانشگاهی با صنایع فعال کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی و استفاده از ظرفیت و توانمندی متخصصان در راستای رفع نیاز و چالش‌های فناورانه موجود در صنایع در محل خانه‌ نوآوری و فناوری ایران (iHiT)  برگزار می شود.

امیرحسین الماسی، دبیر برگزاری تور فناورانه با تاکید بر اینکه شبکه سازی و ارتباط میان صنعت و دانشگاه یکی از مهم‌ترین اهداف تور فناورانه است بیان کرد: «نخستین رویداد تور فناورانه همزمان با نمایشگاه ایران هلث در حوزه دارو و سلامت برگزار شد، دومین رویداد نیز در حوزه صنایع ساختمانی و رویداد سوم در حوزه خودرو، خودروهای برقی و قطعات خودرو در خانه فناوری و نوآوری برگزار شد که مانند دو تور دیگر ، استقبال خوبی از دانشجویان و متخصصان را شاهد بودیم.

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ در روز اول تور فناورانه، علی رسولی، معاون توسعه مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علی فرشید فر، قائم مقام گروه پژوهش صنعت مدرن، مسلم شهسواری، مدیر عامل شرکت موتور اسکان خودرو و ابوالفضل خلخالی عضو هیئت علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت در کنار دانشجویان نخبه داخل کشورحضور داشتند. در این روز، رسولی در خصوص حمایت های معاونت علمی از تورهای فناورانه و همکاری های حاصل از آن توضیحاتی ارائه داد.

سه شنبه ۲۴ مرداد ماه هم این رویداد در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور سیدعلی حسینی، معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری، نادر وهاب آقایی، مشاور و استراتژیست خدمات پس از فروش شرکت های خودرویی، عماد صادق پور، مدیر عامل شرکت CarDone Digital UG و مدیر پروژه در شرکت AUDI، علی میرزایی، مهندس ارشد شرکت EDF energy در زمینه خودرو های الکترونیکی و نوآوری های انرژی شهر هوشمند و متخصصان خارج از کشور و چند تن از صاحبان صنایع فعال در حوزه خودرو برگزار شد.

در ابتدا حسینی با بیان این موضوع که هشت سال پیش برنامه با هدف استفاده از ظرفیت متخصصان خارج از کشور راه‌اندازی شد، گفت: «ما در هشت سال گذشته حدود ۹۰۰۰ همکاری موفق با متخصصان خارج از کشور داشته‌ایم. امسال هدف اصلی ما اتصال متخصصان خارج از کشور با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و همچنین فعالیت مستقیم خود این افراد در کشور است.»

عماد صادق پور هم با اشاره به پتانسیل های موجود در کشور در خصوص افزایش ایمنی های خودرو مطرح کرد: «طبق آمار موجود در ایران سالانه بین ۱۵ تا ۱۷ هزار تلفات حادثه رانندگی داریم که پیش بینی می شود این آمار رو به افزایش باشد.

وی استقبال افراد از ماشین های شاسی بلند را یکی از مسائل ریسک ساز در تصادفات دانست.

صادق پور، ضمن اشاره به پنج مرحله فن آوری هوشمند سازی خودرو ها گفت:«چشم انداز ما تاسیس شرکت دانش بنیان در حوزه ایمنی خودرو با استفاده از فن آوری های پردازش تصویر و هوش مصنوعی است و خوشبختانه طرح مذکور با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری در حال راه اندازی می باشد.

DSC 6044

آقایی نیز به چالش ها و نیازهای فروش و خدمات پس از فروش در صنعت خودرو پرداخت و اعلام کرد:«از جمله چالش های شناسایی شده در این حوزه عدم ارائه خدمات رقابتی است که راهکار آن می‌تواند شناسایی نیاز های روز مشتری و طراحی خدمات رقابتی باشد. چالش دیگر کمبود نیروی کار ماهر است که راهکار آن ایجاد بانک اطلاعاتی از نیروهای فعال موجود، رتبه بندی ،آموزش و ارتقا است.

وی، هزینه بری شبکه  خدمات را نیز یکی دیگر از چالش های این حوزه دانست و ادامه داد:«راهکار این چالش نیز به کار گیری شبکه غیر متمرکز در حوزه فروش و خدمات پس از فروش مانند پلتفرم های آنلاین فروش خودرو و خدمات سیار است.

علی میرزایی در ادامه به اقتصاد حمل و نقل برقی در ایران پرداخت و اظهار کرد:«بر اساس فهم من در ایران ما مشکل تکنولوژی نداریم بلکه ما مشکل اقتصادی داریم. برای کمک به رفع این مشکل،ما کتابی را در این حوزه تدوین و چاپ نموده ایم و امیدواریم هستیم با این گام کمکی در حل این مشکل کرده باشیم در پایان هر روز از برنامه های تور، متخصصان و دانشجویان بازدیدی از مجموعه iHit و غرفه‌های منتخب نمایشگاه قطعات خودرو انجام دادند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا